TOP

Jeansmerken in de prijzen bij WGSN Awards

Jeansmerken Diesel, Wrangler, Levi's en Acne Jeans vielen in de prijzen bij de toonaangevende WGSN Awards, die op 10 november in New York werden gehouden.

WGSN geldt als toonaangevend op het gebied van trendforecasting en werkt wereldwijd voor meer dan 36.000 klanten zoals Levi Strauss & Co, Adidas, Benetton Group en Marks & Spencer. De jaarlijkse Global Fashion Awards zijn inmiddels uitgegroeid tot toonaangevend.

Jeansmerken

Dit jaar werden er zo’n 20 awards uitgereikt, waarbij het aantal jeansmerken dat in de prijzen viel opvalt. De Award voor Outstanding New Store ging naar de Levi’s Flagship Store in Regent Street in Londen. De winkels van New Balance in Beijing & Shanghai kregen in deze categorie overigens een eervolle vermelding. Acne kreeg de prijs voor Most Influential Design Team. Diesel ging er vandoor met de award voor Best Marketing Campaign voor de Be Stupid campagne en Wrangler kreeg de award voor Most Innovative Digital Initiative met de Europese website van Wrangler Blue Bell voor zomer 2010.

Alber Elbaz

Andere prijswinnaars: Harvey Nichols (Global Brand or Retailer), ASOS (Outstanding Etailer), People Tree (Most Sustainable Brand or Retailer) en Alber Elbaz van Lanvin (Most Influential Designer – Womenswear). Kijk voor alle prijswinnaars op de site van de Global Fashion Awards op WGSN.