Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

Jeansketen Score heeft primeur met retourpinnen

Contant geld bij een retour is verleden tijd. Klanten die een artikel terugbrengen naar de winkel kunnen nu ook kiezen voor retourpinnen. Score heeft de primeur.

Rabobank biedt als eerste bank haar klanten de dienst retourpinnen aan. Hiermee kan de winkelier bij een retour geld terugstorten op de betaalrekening van de klant. Jeansketen Score is de eerste retailer die gebruik maakt van deze service.

Werkwijze
Retourpinnen is in feite een omgekeerde betaling. De klant steekt de pas in de betaalautomaat, waarna de winkelier opdracht geeft het aankoopgedrag retour te storten. Bij een geslaagde betaling krijgt de klant een ondertekende retourbon en wordt het bedrag de volgende dag bijgeschreven op de rekening.

Voordelen
Retourpinnen verhoogt de veiligheid. Dat vertelt Tom Ponjee , secretaris Betalingsverkeer bij Detailhandel Nederland,  in een persbericht. “Door deze dienst aan te bieden is er minder wisselgeld nodig in de kassa en daarmee verhoog je de veiligheid van winkeliers, medewerkers en klanten.” Een ander voordeel is dat je als winkelier geen nieuwe betaalterminal aan hoeft te schaffen.

De dienst wordt nu alleen nog aangeboden aan winkeliers die aangesloten zijn bij de Rabobank. ABN Amro en ING volgen later dit jaar.

Voorwaarden
Voor consumenten maakt het niet uit bij welke bank zij aangesloten zijn, retourpinnen kan met alle betaalpassen. De optie geldt alleen voor aankopen die ook met dezelfde pas zijn afgerekend. Contante betalingen, betalingen met cadeaubonnen, tegoedvouchers en betalingen met iDEAL en Chipknip komen niet in aanmerkingen voor retourpinnen.

Score
Alle 80 locaties van de retailer maken vanaf 9 april 2014 gebruik van deze service. “Retourpinnen past uitstekend in de klantgerichte service die we vanuit Score bieden,” zegt Olaf Zwijnenburg, commercieel directeur van Score Group, in een persbericht. “Door de mogelijkheid die wij hebben om Retourpinnen te kunnen aanbieden, is er minder contant geld in onze winkels aanwezig en bieden we onze klanten toch een optimale keuze.”