TOP

Jeans – Hoe gaat het met Twothirds?

Regelmatig neemt Textilia een merk in het jeanssegment onder de loep met de vraag 'Hoe gaat het?'. Ditmaal spraken we met Bart Herselman van het label Twothirds.

Hoe gaat het met Twothirds?
“Goed. Ons duurzame verhaal wordt goed opgepakt en ondanks alle externe factoren groeien we elk seizoen internationaal.”

Waar zijn jullie momenteel mee bezig?
“We hebben net onze productlancering afgerond bij Your! in Antwerpen, een te gekke winkel. Daar hebben we een mooie etalage aangekleed om zo het merk ook in België op de kaart te zetten. Daarnaast is binnen enkele weken al weer de range release voor najaar 2013 en we zijn benieuwd wat voor moois deze collectie ons te bieden heeft.”

Hoeveel verkooppunten zijn er in Nederland? Kun je enkele winkels noemen?
“Op dit moment hebben we tien verkooppunten, waarvan Concrete Image Store in Den Haag en de Nukuhiva-winkels wel onze uithangborden zijn voor het merk.”

Wat is op dit moment hét item uit de collectie?
“Onze jassen werden in de pre-orderperiode al goed ontvangen en worden ook goed verkocht in de winkels. Dit komt mede door de details op de jas. Zakken voorzien van een fleece voering, scheepsknopen en leren details.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Groei, ook internationaal, en het bewustzijn van de consument vergroten met betrekking tot  duurzaamheid en ons merk.”

Waar ligt de focus in de nieuwste collectie? Wat is de stijl?
“Voor de zomer van 2013 brengen we een op water en zeemannen geïnspireerde look met een paar oversized items die los vallen. De focus ligt op mooie t-shirts, overhemden en chinos van organisch katoen. Daarnaast maakt Twothirds ook gebruik van nieuwe grondstoffen. Zo is organisch linnen heel belangrijk voor ons in het voorjaar van 2013.”

Wie is de Twothirds-klant?
“Een bewuste man van 25+ die affectie heeft met water, bijvoorbeeld omdat hij vroeger heeft gesurft. Inmiddels heeft hij oog heeft voor vakmanschap, details en duurzaamheid.”