TOP

Jeans Centre maakt kersttrui voor Make-A-Wish Nederland

Jeans Centre verkoopt de komende maand geen ‘foute’, maar goede kersttruien. De helft van de opbrengst ervan gaat naar het goede doel Make-A-Wish Nederland.

Het idee voor de ‘goede kersttrui’ is bij Jeans Centre ontstaan naar aanleiding van de populaire ‘foute kersttruien’ die elk jaar weer een hit zijn. De goede kersttrui viert volgens de multibrandketen de positieve gedachte van de feestdagen en benadrukt dat dit de periode is voor barmhartigheid en compassie naar de medemens. Daarom schenkt het vijftig procent van de opbrengst aan het goede doel Make-A-Wish Nederland, waarmee de retailer helpt de wensen van kinderen met een ernstige of levensbedreigende ziekte te realiseren.

 

Idee

“Toen een van onze medewerkers met het idee van de ‘goede kersttrui’ kwam, hebben we dit meteen verder uitgewerkt”, zegt Michelle van Herk-Hendricx, marketingmanager bij Jeans Centre. “We zijn erg enthousiast over het resultaat en hopen met deze samenwerking zoveel mogelijk wensen uit te laten komen.” Make-A-Wish nederland stelt bij monde van ceo Hanneke Verburg ook trots te zijn op de samenwerking. “Met elkaar maken we het verschil voor kinderen zoals Tim van 9 jaar die een niertumor heeft. Hij vertelde ons na zijn wensvervulling: ‘als ik een tijdsmachine had, zou ik de wens elke keer opnieuw willen beleven.’

 

Twee varianten

De ‘goede kersttrui’ van Jeans Centre is er in twee varianten. Een donkerblauwe organisch katoenen trui met koperkleurige sterrenprint en gouden details voor vrouwen. En een blauw mannenexemplaar met zwarte grafische print en zilveren details. Op beide truien staat ‘wish’ als verwijzing naar de non-profit organisatie. Beide items zijn vanaf 6 december verkrijgbaar en kosten 39,99 euro.