Jaaroverzicht 2018: zes interviews met inspirerende mode-ondernemers

Deze laatste weken van het jaar blikken we terug op 2018 met de best gelezen artikelen. Vandaag: zes interviews met insprirerende ondernemers die ons zijn bijgebleven.

December is traditiegetrouw de maand om terug te blikken en lijstjes samen te stellen. We sluiten de laatste weken van 2018 af met de best gelezen artikelen van het jaar, op thema. Vandaag: de vijf best gelezen interviews met ondernemers  van 2018.

Nextdoor in Coevorden: ˜We wilden de gaafste winkel van de regio hebben’

In maart 2018 heropende ondernemer Richard Dimmendaal zijn compleet verbouwde Dimmendaal Mannenmode in Coevorden. Daarnaast opende hij de nieuwe jeanszaak Nextdoor in het naastgelegen pand. “Het leek me wel wat om een extra, jongere, doelgroep aan te trekken.”

Bevlogen modeverkopers: ‘Je moet kunnen aanvoelen of iemand direct geholpen wil worden’

Goed winkelpersoneel is belangrijker dan ooit. In de serie ‘Bevlogen modeverkopers’ spreken we met bevlogen, deskundige winkelmedewerkers. Wat maakt ze zo goed in hun vak? Dit keer: Wen Zwaan (49) van Hugo Boss by Deitmers Select in Purmerend. “Ik wil dat mijn klant de winkel met een goed gevoel verlaat en dat als hij de kleding in zijn kast ophangt, blij is met wat hij heeft aangeschaft.”

Sylvia ten Brink van Comma in Utrecht: ‘Ik gebruik het woord conceptstore niet eens meer’ [interview]

Sylvia ten Brink werkte als ontwerper voor Hema en We Fashion en runt nu haar eigen ‘winkel vol winkeltjes’ Comma in Utrecht. “Laatst zei een klant: er wordt enorm over je gepraat.”

Joël Ferdinandus gaat weer retail bedrijven: ‘Ik zet mijn jongensdroom voort’

Joël Ferdinandus, voormalig brancheadviseur van INretail, maakte in januari bekend weer de retail in. Een samenwerking met Marco Ouwerkerk, de man achter Hans Boodt Mannequins en de winkel Denoism: “Na mijn retailavontuur met LokalHeroz is het vlammetje eigenlijk nooit uitgegaan.”

Studio Anneloes: ‘We willen geen hype zijn, want dan kun je overgaan’

Studio Anneloes is in bijna twaalf  jaar tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de vrouwenmodewinkel. “Er zijn consumenten die drie winkels afrijden om dat ene bloesje te kopen”, vertellen directeuren Anneloes van der Heijden en Jan-Willem van Loon in de vrouwenmodespecial van Textilia, die op 12 januari 2018 verscheen.

De visie van Nol Hendriks van Brothers Mode (Zeist): ‘In kleinere steden liggen meer kansen’

Nol Hendriks en zijn vrouw Nicole heropenden in september 2016 de herenmodezaak Brothers Mode in Zeist. Textilia sprak de retailer in februari 2018 over zijn visie op het belang van de ligging van winkels: “In middelgrote en kleinere steden liggen meer kansen voor winkels.”