TOP

Jaarcijfers luxemerken 2011: Lanvin, Bottega Veneta en Valentino

Voor de luxemerken Lanvin, Bottega Veneta en Valentino is 2011 een goed jaar geweest. Recordomzetten werden geboekt.

Lanvin
Het Franse modeonderneming Lanvin heeft het boekjaar 2011 met een omzet van €203 miljoen afgesloten. Dit is een groei van 24% vergeleken met 2010. 40% van de groei werd geboekt in Europa. Ook voor het lopende jaar verwacht CEO Thierry Andretta groei. Het merk heeft 400 verkooppunten wereldwijd en heeft 32 eigen winkels.

Bottega Veneta
Lederwarenspecialist Bottega Veneta, onderdeel van de PPR Group, heeft een recordgroei geboekt in 2011. Het Italiaanse merk zag de omzet met 33,7% toenemen naar €682,6 miljoen. De groei werd met name in de tweede helft van het jaar gerealiseerd. Bottega Veneta heeft vorig jaar 52 winkels geopend waardoor de teller nu op 170 winkels wereldwijd staat.

Valentino
De Valentino Fashion Group zag vorig jaar de omzet van het label Valentino met 17,5% stijgen naar €322,4 miljoen. De voornaamste groei boekte het merk in de Verenigde Staten, het Verre Oosten en Japan. Dit jaar wil CEO Stefano Sassi €30 miljoen investeren in verdere retailexpansie. De komende drie jaar moeten er 40 tot 50 nieuwe winkels openen.