TOP

Ispo China versterkt positie

Ispo China 10 is een succes geworden. Van 4 tot en met 6 maart mocht de beurs 16.300 bezoekers verwelkomen, een stijging van 21 procent ten opzichte van 2009. Het aantal exposanten en het aantal vierkante meters beursoppervlak nam dit jaar eveneens fors toe.

In het China Exhibition Center in Beijing toonden dit jaar 214 exposanten de nieuwste collecties van ongeveer driehonderd merken. Dat betekende een toename van 76 procent in vergelijking met vorig jaar. Tijdens de zesde editie van Ispo China waren dit jaar ook enkele grote, internationale merken voor het eerst aanwezig. Onder hen waren bekende namen als Columbia, Salewa, Regatta en Ecco.

De klinkende cijfers zijn voor de beursorganisatie het bewijs dat het evenement een doorbraak heeft beleefd op de Aziatische markt. “De resultaten van deze beurs hebben onze verwachtingen overtroffen”, zegt Klaus Dittrich van Messe München GmbH. “Ispo China heeft zijn leidende positie in Azië en de Pacific versterkt en in de toekomst zullen we verder werken aan het internationale karakter van dit evenement.”