TOP

Ispo China speelt in op de vraag uit de markt

Er is een verschuiving waarneembaar op de Aziatische markt. De jonge, koopkrachtige en groeiende generatie Chinezen zijn zich bewust van een gezonde en actieve levensstijl. Ispo China speelt perfect in op deze vraag uit de markt. Van 23 tot en met 25 februari 2011 vond de zevende editie van Ispo China plaats. Dit jaar op een nieuwe locatie: de Chinese National Convention Center in Beijing. In drie dagen tijd bezochten meer dan 17.000 sportprofessionals de vakbeurs.

Ispo China trok dit jaar een record (+ 9 procent) aantal bezoekers in vergelijking met vorig jaar. De snel veranderende Aziatische markt is mede verantwoordelijke voor de populariteit van de beurs. Ispo China is het platform voor premium merken en productinnovaties en sluit hierdoor perfect aan bij de wensen van de actieve Chinese consument. De vraag naar authentieke internationale producten wordt onderstreept door de booming van sportzaken in China en regio samen met een algehele vraag naar sportmerken van hoge kwaliteit. Outdoor activiteiten inclusief wintersporten zullen de samenleving in Azië de komende jaren intens beïnvloeden en Ispo China is voor ondernemers de gelegenheid om de algehele blik op deze markt te overzien.

Erkenning
Doordat de beurs zo nauw aansluit met de groeiende outdoor markt in China heeft de European Outdoor Group (EOG) aangekondigd dat zij officieel en exclusief Ispo China erkennen als partner. Volgens Klaus Dittrich, ceo van Messe München GmbH, is deze officiële partnership een teken dat Ispo China het sportnetwerk is in de Azië-Pacific regio.