TOP

Ispo 11 legt de nadruk op Healthstyle

Ispo 2011 staat van 6 tot en met 9 februari in het teken van 'healthstyle'. De internationale sportbeurs springt hiermee in op de trend van sporten als onderdeel van een gezonde manier van leven.

Mensen worden zich steeds meer bewust van hun gezondheid en hierdoor wint sporten aan populariteit, zo heeft de organisatie van ispo 2011 opgemerkt. Demografische ontwikkelingen en een verandering in sociale waarden leiden ertoe dat sport niet meer wordt gezien als een manier om je in het zweet te werken, maar om een bijdrage te leveren aan fitheid, balans, schoonheid en een jeugdige uitstraling. De aandacht voor lichaam en geest blijkt ook uit de cijfers. In 2009 werd in Duitsland twee miljard euro uitgegeven aan de health & wellness markt, fitness studio’s, wellness reizen en organisch voedsel.

 

Welzijn

Deze trend zien we terug op ispo 11. ‘Healthstyle’ staat in februari centraal op de beursvloer en het aanbod op dit gebied is breed. Hierbij valt te denken aan technische kleding die niet alleen de prestatie verbetert, maar ook bijdraagt aan het welzijn van de sporter. Ook is er veel aandacht voor de wandelsport. Maar liefst 56 procent van de Duitsers wandelt regelmatig en deze groep mensen ziet wandelen als een goede manier om de conditie te verbeteren en stress buiten de deur te houden.

 

Ispo 11 lijkt een goede beurs te worden. Het aantal bezoekers dat zich nu al heeft aangemeld, is hoger dan vorig jaar rond deze tijd. Het expositieoppervlak is tien procent groter dan vorig jaar, een record. De ispo vindt plaats van 6 tot en met 9 februari in het New Munich Trade Fair Center.