TOP

Investeerder neemt aanzienlijk belang in Nickelson

Het Nederlandse modemerk Nickelson heeft een investeerder gevonden om de ambities om verder te groeien uit te bouwen.

Omnim Investments heeft een belang van vijftig procent genomen in modemerk Nickelson. Dit meldt het kledingmerk in een persbericht. De backoffice van Nickelson verhuist naar Laren en de ontwerpstudio en de showroom voor winkeliers naar Amsterdam. Nick Amann blijft directeur van het modemerk. “De samenwerking met Omnim levert ons ook knowhow op. Het biedt ons de kans om aan een nieuwe groeistrategie te werken en onze kleding op een nieuwe manier te verkopen. Het is een positieve ontwikkeling dat in een snel veranderende sector een bedrijf als het onze zijn groeiplannen kan realiseren”, zegt Amann.

Door de samenwerking kunnen de bedrijven de backoffices samenvoegen, gebruik maken van elkaars kantoren, relaties en kanalen in onder andere Turkije en Azië. Ook biedt de samenwerking met de investeerder het modemerk de kans om verder te groeien. Zo kan Nickelson toegang krijgen tot nieuwe markten, de webshop uitbreiden, orders sneller verwerken, shop-in-shop winkels starten en de collectie verbreden.

De investeerder heeft belangen in verschillende modemerken. “Gezien het sterke merk en de persoon Nick Amann heeft Nickelson veel potentie. Wij zien mogelijkheden om het bedrijf verder te laten groeien, zowel in Nederland als daarbuiten”, zegt een woordvoerder van Omnim Investments.

Over

Nickelson is in 1985 opgericht door Eddy Amann. Zijn zoon Nick, naar wie het bedrijf is vernoemd, nam het merk in 2004 over en tilde het merk op naar een internationaal modemerk. Tegenwoordig is het merk in 20 landen verkrijgbaar en verkocht in 1200 winkels.