TOP

Interview: Van Gils opent pop-up store met QR-codes

Van Gils runt momenteel een bijzondere pop-up store in de Amsterdamse Kalverstraat. Niet met kleding maar QR-codes. Passanten kunnen zo dag en nacht collecties kopen. "De drempel om iets te kopen ligt misschien iets hoger dan bij een normale winkel. Toch bestellen mensen via deze weg kleding."

Hoe komen jullie op dit idee?
Pr en brandmanager bij Van Gils, Linda van de Wiel: “Ondanks dat we geen webshop hebben, willen we klanten toch de mogelijkheid bieden om Van Gils 24/7 te kunnen kopen. Al een tijdje hebben we met een dergelijk idee rondgelopen. Toen dit pand ons werd aangeboden met dit QR code principe, was de keuze snel gemaakt. Het is een samenwerking met Sales Window en My Order.”

Waarom QR-Code en geen echte kleding?
“Om zo Van Gils toch 24/7 aan te bieden. Winkels zijn s’avonds dicht terwijl onze  webwinkel altijd open is. Daarnaast is het een vernieuwende manier om leegstaande panden in te vullen tegen relatief lage kosten.”

Hoeveel kost deze actie?
“Bedragen kunnen we helaas niet noemen, maar laten we voorop stellen dat deze kosten aanzienlijk lager liggen dan het openen van een fysieke pop up store en daardoor zeer interessant.”
Waarom de Amsterdamse Kalverstraat?
“Dit pand kregen wij via Sales Window & My Order aangeboden en is een prima locatie om deze pop-up store neer te zetten.”

Waarom maar zes dagen?
“Wegens succes en de positieve reacties van pers en consumenten wordt de pop up store tot en met 18 december verlengd. Daarnaast is het concept van Sales Window en My Order zo dat zij continue op zoek zijn naar scherpe aanbiedingen van verschillende aanbieders om  zo continue te vernieuwen en te verfrissen in de winkelstraat te brengen.”

Hoe is er tot nu toe op gereageerd? Kopen mensen ook echt iets?
“Ja zeker! Afgelopen weekend was er een promoteam vanuit Sales Window en My Order om voorbijgangers wat meer informatie te geven. Ondanks dat de drempel iets hoger ligt om op deze manier een aankoop te doen, wordt er enorm goed op gereageerd. De eerste bestellingen zijn al verstuurd!”

Wat is de volgende stap?
“Uiteraard is dit ook voor Van Gils een testcase en willen we eerst afwachten hoe dit wordt opgepakt en of het succesvol blijkt te zijn. Als we deze informatie hebben verzameld, bekijken we of het te implementeren valt binnen Van Gils en welke uitwerking daar dan het beste bij zou passen.”