TOP

Interview E-fashion: Gino Thuij van GfK Panelservices

Op 23 juni lanceert Textilia een nieuw event. Tijdens dit event hoor je alles over nieuwe strategieën, succesvolle cases, concepten en technologieën op het gebied van E-fashion. Gino Thuij van GfK Panelservices is één van de sprekers.

Waar kennen we je van?
Gino Thuij: “Sinds 1 januari 2011 werk ik als research consultant fashion bij GfK Panelservices. Daarvoor 15 jaar bij Neckermann.com.”

Wat is voor jou de belangrijkste ontwikkeling geweest op het gebied van E-commerce?
“De prijsvergelijkers en reviews die op deze sites worden achtergelaten. Hierdoor wordt online retail transparant. Consumenten kunnen makkelijk vergelijken en daarmee jouw product of formule de hemel in prijzen of de grond in boren. Dit was het begin van het tijdperk dat de macht overging van de retailer naar de consument.”

Wat heeft dit voor jouw bedrijf bewerkstelligd?
“Bij Neckermann ontwikkelden we een strategie met betrekking tot prijsvergelijkingssites. In eerste instantie werd het door de bezoekers genegeerd en werd er aandeel verloren. In een later stadium wonnen we deze met een goeie strategie weer terug. Mede door de goede naam van de formule.”

Welke sites zijn voor ondernemers onmisbaar?
Asos.com. Het is in mijn ogen dé voorbeeldsite voor veel online fashion retailers. Victoria Secret is een mooi voorbeeld van hoe je ook online emotie kunt laten zien. Verder klopt er alles tot in de perfectie: fotografie, modellen, sfeer, uitstraling.”

Wat is je laatste online aankoop geweest?
“Een cd van de Nederlandse band Racoon bij Bol.com.”

Wat zijn je favoriete webshops?
“Bol.com, Wehkamp.nl, Vacanceselect.nl en Esprit.nl.”

Welke ontwikkelingen houden je bezig?
“De opkomst van social media en M-commerce als ook de internationalisatie. Deze ontwikkelingen gaan de komende tijd de fashion markt volledig op z’n kop zetten.”

Welke internettool/applicatie moeten ondernemers absoluut in huis hebben?
“Google Insights. Het zoekgedrag van consumenten wordt volledig (en kosteloos) in kaart gebracht.”

Kun je tot slot een tipje van de sluiter oplichten van je lezing op het E-fashion event?
“Ik ga het belang van de online fashion markt tonen met behulp van bereiken in bovenmode, bodyfashion en schoenen. Ik laat zien wie de winnaars en de verliezers zijn. Ook geef ik tips over hoe je je als retailer kunt onderscheiden in de rode oceaan, die fashion retail heet.”

Nieuwsgierig geworden? Meld je nu aan voor het event E-Fashion op 23 juni. Hét online business- en marketing event van Textilia. Aanmelden kan via https://www.textilia.nl/efashion Prijs: €295,- voor abonnees (niet- abonnees €395,-).