TOP

Inside Brands breidt fors uit

Het nieuwe jaar begint goed voor Inside Brands. Het merkenpakket van deze functionele sportmerken importeur wordt met de merken Capo, Mitre en Sells uitgebreid naar tien.

De nieuwe merken vormen een mooie aanvulling op het bestaande Inside Brands portfolio. Zo past het Oostenrijkse accessoiremerk Capo perfect in het wintersportpakket. Het merk (sinds 1912) is sterk vertegenwoordigd in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland en wil nu nieuwe markten aanboren. Capo combineert tradities & trends en fashion & sport. De trendy beanies, petten, hoedjes en sjaals zijn gemaakt van hoogwaardige materialen (zoals Gore-Tex en DuPont) en bijna alle items worden geproduceerd in Europa. Voor de verkoop in België en Luxemburg zal Sameva als agent fungeren en in Nederland zal Inside Brands de verkoop gaan doen.

Voetbalmerken

Inside Brands gaat zich tevens toespitsen op de voetbalmarkt met de aanwinst van het importeurschap voor de merken Mitre en Sells. Het doel van Inside Brands is om zich met de twee nieuwe Engelse voetbalmerken te profileren als specialist op voetbalgebied en voorraadhouder in handschoenen, ballen en teamkleding. Inside Brands gaat zich in de Benelux in eerste instantie richten op de ballen van Mitre en op de teamkleding. Voor de verkoop van Mitre in het Zuiden is Freddy van Veggel al aangetrokken. Freddy was voorheen als agent in dienst van het Belgische bedrijf Olympic – dat ook distributeur was in Nederland van Sells. Voor de verkoop van Sells zal later in het jaar Freddy van Veggel ook verantwoordelijk worden, tot die tijd wordt de verkoop verzorgd door het verkoopteam van Inside Brands.