TOP

Inretail start campagne tegen hoge OZB-aanslag

Inretail, de brancheorganisatie voor ondernemers in de woon- en modesector, is een campagne gestart om de WOZ-waarden van winkelpanden aan de kaak te stellen. Vaak is die waarde namelijk veel te hoog.

“Gemeenten denken nog steeds te makkelijk dat ondernemers als een melkkoe kunnen dienen,” vertelt Inretail-voorzitter Jan Meerman, “maar dat is echt verleden tijd. Meedoen aan de campagne is een uitstekend instrument om deze situatie te veranderen.”

Bezwaar
Inretail roept met de actie ‘Plet de WOZ’ ondernemers op om bezwaar te maken tegen de manier waarop de waarde van een winkelpand wordt berekend. De campagne gaat nu van start omdat de OZB-aanslagen, de belasting die betaald moet worden over een pand, binnenkort op de deurmat vallen. Die OZB is gebaseerd op de WOZ-waarde van een pand.

20 procent gecorrigeerd
In 2013 deden bijna 800 winkeliers mee met de ‘Plet de WOZ’-campagne. In 20 procent van de gevallen corrigeerde de gemeente de WOZ.

Op de website www.inretail.nl/pletdewoz kun je meedoen met de campagne.