TOP

ING: Local heroes in de modebranche hebben de toekomst *

Modewinkeliers moeten volgens analisten van de ING de komende jaren rekening houden met een structurele terugloop van de markt. Maar in het rapport 'Fashion Victim' zegt de bank dat kleinere retailers met een specialisme, de local heroes, een plek in de markt kunnen veroveren. 
De ING schetst in haar rapport Fashion Victim een bekend beeld: de economie trekt aan, consumenten besteden meer geld, maar niet aan mode. Kleding- en schoenenwinkels zagen hun omzetcijfers in de eerste helft van 2015 teruglopen met respectievelijk 1,2 procent en 6,2 procent.   Volgens de analisten van ING liggen er kansen voor kleinere modewinkels die duidelijke, strategische keuzes maken. Local heroes die zich specialiseren in een regio of een bepaald segment en die met ondernemerschap, kennis en persoonlijke interactie klanten voor zich weten te winnen. Dirk Mulder, sectormanager Food & Retail ING: “Tussen de grote internationale partijen en de kleinere specialisten

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de modebranche lezen Textilia

Abonneren