TOP

IJsmerk Ben & Jerry’s lanceert kledingcolllectie


Unilevers ijsmerk Ben & Jerry’s lanceert in samenwerking met de sociale onderneming Makers Unite de limited edition (mode)collectie Meet Me Halfway.

De collectie is een samenwerking tussen lokale makers en nieuwkomers, die hun de mogelijkheid geeft hun talenten, kennis en vaardigheden in te zetten.

Pleun Lauwerier, country lead van Ben & Jerry’s Benelux, zegt hierover in het persbericht: “Sinds het bestaan van Ben & Jerry’s zetten we ons in voor een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen en we niemand buitensluiten. Daarvoor hebben we een lange traditie van samenwerking met partners die onze waarden delen. Makers Unite is de perfecte match, voor het ontwerpen en maken van onze eerste limited edition lifestylecollectie.”

De collectie bestaat uit sweaters en T-shirts gemaakt van biologisch katoen en porseleinen bowls. De hoofdkleuren zijn pastelgroen, -roze en -blauw en er is een dubbelkleurige ‘melt-print’ die symbool staat voor het Meet Me Halfway motto. Alle items zijn sinds vorige week in gelimiteerde oplage verkrijgbaar via de website van het ijsmerk. De volledige winst wordt opnieuw geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe collecties door Makers Unite. De verkoopprijzen beginnen bij 29 euro voor een plain T-shirt tot 65 euro voor een sweater.