TOP

Hutspot wint Beste Start-up Award

De Amsterdamse winkel Hutspot heeft vrijdag 14 februari de Beste Start-up Award ontvangen. De prijs werd tijdens een ABN AMRO retailseminar uitgereikt. Van de 250 aanwezige retailers stemden 41 procent voor Hutspot.

“Heel cool om zo’n prijs te winnen”, vertelt Pieter Jongens, hij richtte samen met Nick van Aalst de conceptstore op. “Het is leuk om waardering te krijgen van retailers, dan blijkt dat het concept dat achter Hutspot zit goed is.”

Hutspot werkt goed
Met het winnen van de award hebben ze de foodformule Bilder & De Clercq en online boodschappendienst HelloFresh verslagen. “We hadden twee sterke concurrenten, maar hopen op doe je natuurlijk altijd”, laat Jongens weten. “Toch hadden we wel in de gaten dat Hutspot goed werkt. In elke grote stad met affectie voor kunst zou een winkel van ons passen.”

Eigen bar
Met het winnen van de prijs nemen de mannen van Hutspot nog lang geen genoegen. Dit jaar openen zij een café naast hun eerste winkel. “We zijn druk bezig met een bar, ook daar willen we het kunstidee naar voren brengen. We willen daar, net als in de Hutspot-winkels, kleine labels een kans geven. Labels in de horecasector, bijvoorbeeld iemand die eigen wodka maakt.”

Het concept
In 2012 werd de eerste winkel van Hutspot geopend aan de Van Woustraat in Amsterdam. Een klein jaar later openden ze hun tweede vestiging op de Rozengracht. Het idee achter het concept is een klein warenhuisje, vertelde Jongens toen. Bij Hutspot draait het om kleine, beginnende ondernemers een kans te geven.