TOP

Hunkemöller opnieuw best gewaardeerde lingeriewinkel

Voor de derde keer op rij is Hunkemöller de best gewaardeerde lingeriewinkel voor de Nederlandse vrouw. Op nummer twee volgt, met 0.05 punten verschil, LinCHérie.

Hunkemöller mag opnieuw de titel ‘best gewaardeerde lingeriewinkel’ voor haar rekening nemen. Uit onderzoek van GfK blijkt dat Nederlandse vrouwen de lingeriezaak met het rapportcijfer 7.47 het beste waarderen. Op de tweede plek in de ‘top drie damesondermode’ eindigt dit jaar lingeriewinkel LinCHérie. De Nederlandse vrouw gaf deze winkel een 7.42. Dit is slechts 0.05 punten verschil met de nummer één. Op de derde plek staat Livera. Vrouwen gaven deze winkel een 7.34.

Prijs geeft doorslag
Zowel vrouwen als mannen vinden de prijs dit jaar, net als een jaar geleden, het belangrijkste beoordelingsaspect. Vorig jaar vonden vrouwen service (het personeel) nog het derde belangrijkste in een lingeriewinkel, maar dit aspect staat dit jaar op de tweede plaats. “Het valt me op dat winkels die het goed doen qua prijs, hoger in de lijst terecht komen”, laat Karin van Pareren, research analist bij GfK weten via een telefonische reactie aan Textilia weten. “Hunkemöller scoort goed op het beoordelingsaspect aanbiedingen en ik denk dat ze daarom winnen van LinCHérie.”

Mannen
Ook bij de Nederlandse mannen blijft Hunkemöller, met een 7.43, favoriet. Op de tweede plaats volgt Livera (7.39) en op de derde plek de Bijenkorf (7.27).  Prijs en collectie vormen bij de mannen de belangrijkste afwegingen in de keuze voor een bepaalde type winkel. Pas daarna kijken ze naar de service en het personeel.

Het onderzoek werd in 2010 uitgevoerd onder 7.300 consumenten uit het GfK Jury Panel.