TOP

Hunkemöller-fans kiezen ‘hunk’ voor tv-commercial

Om de interactie met de klant te vergroten schakelt Hunkemöller de hulp in van fans. In aanloop naar de '3de bh gratis' actie konden consumenten stemmen op vijf aantrekkelijke mannen. Het resultaat van de stemronde is te zien in de nieuwe tv-campagne.

Na een eigen blog, een nieuwe huisstijl en een show tijdens de Amsterdam Fashion Week gaat Hunkemöller nog een stapje verder om de consument direct bij het merk te betrekken. De keten schakelde de hulp van fans in om ‘hunks’ te selecteren voor een nieuwe tv-commercial. Na ruim 40.000 stemmen zijn de populairste mannen momenteel te bewonderen in de ‘3de bh gratis’ campagne. De actie is volgens het nieuwe brand signature van Hunkemöller uitgevoerd.

Script en QR-code
In navolging van de commercial kunnen consumenten een zelfbedacht script schrijven en via social media verspreiden naar vrienden.  De deelnemer met het beste script wint 10 seconden gratis shoppen bij Hunkemöller. Voor de iets minder creatieve fans heeft de keten QR-codes in de etalages van Hunkemöller filialen bevestigd. Via een smartphone kunnen voorbijgangers de langere versie van de nieuwe tv-campagne bekijken.

Nieuw koers
De nieuwe campagne waarmee Hunkemöller de interactie met de klant probeert te vergroten, sluit goed aan bij de nieuwe koers van de lingerieketen. Eind vorig jaar maakte het bedrijf bekend een nieuw logo en interieur te introduceren. De keten wil zich profileren als merk en is een samenwerking aangegaan met designbedrijf Creneau International en reclamebureau SSSS & Orchestra. Met het laatst genoemde bedrijf heeft Hunkemöller de nieuwe campagne ontwikkeld.

Benieuwd welke drie mannen favoriet zijn bij de Hunkemöller fans? Bekijk de commercial.