TOP

Hugo Boss verwacht betere resultaten in 2010

Hugo Boss verwacht na de omzetdaling van 7 procent in 2009, dit jaar weer te groeien. Om dit te realiseren zal het Duitse modemerk het profiel van de individuele lijnen aanscherpen. De focus ligt op de uitbreiding van de eigen retailtak.

“We verwachten een flinke omzetgroei in Amerika en Azië te realiseren”, zegt bestuursvoorzitter Claus-Dietrich Lahrs tijdens een persconferentie afgelopen maandag. Hij meldt ook dat Hugo Boss haar eigen retail én het aantal shop-in-shops bij zelfstandigen wil uitbreiden. In 2015 moet de omzet uit de detailhandel 35 procent uitmaken van de totaalomzet, nu is dat ongeveer 19 procent. Eind 2009 waren er overigens 129 eigen winkels, 235 shop-in-shops en 1050 franchisestores.

Orders
Het eerste half jaar zal volgens Lahrs nog moeilijk zijn, omdat de wholesaletak kampt met een gedaald voorordervolume in 2009. “Maar deze zal in de tweede helft van 2010 herstellen.” Voor het hele jaar verwacht Lahrs een kleine groei. De operationele winst zal naar verwachting sneller stijgen dan de omzet.

2009
Vorig jaar daalde de omzet van Hugo Boss van 1,68 tot 1,56 miljard euro. De operationele winst voor rente, afschrijvingen, en bijzondere posten (EBITDA) bedroeg 270 miljoen euro, dat is 6 procent lager dan in 2008. Het nettoresultaat daalde met 7 procent tot 104 miljoen euro.