TOP

Hugo Boss: Scherpere focus op casual lijn

Hugo Boss wil zich meer focussen op casual mode. Volgens ceo Mark Langer kan het bedrijf daardoor de groei bewerkstelligen die ze voor ogen hebben.

Mark Langer, de ceo van Hugo Boss, zette zijn plannen voor de komende tijd uiteen tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders in Stuttgart. Langer benadrukte hierin vooral een scherpere focus op Hugo, de jongere en sportievere lijn van het bedrijf.

Nieuw winkelconcept

Volgens de ceo valt vooral groei te behalen aan de casual kant. “We zijn ervan overtuigd dat we met Hugo kunnen profiteren van de groeiende contemporary markt”, aldus Langer. Het bedrijf wil dan ook zowel de mannen-als de vrouwenmode van Hugo gaan uitbreiden.

Verder is Langer van plan de digitale activiteiten van het merk te vergroten en er wordt geïnvesteerd in een nieuw winkelconcept voor Hugo. Ook geeft het bedrijf met dit jongere label een presentatie tijdens komende Pitti Uomo.

Hugo Boss kampt al langer met tegenvallende winstcijfers. Naar aanleiding daarvan koos het bedrijf in 2016 voor een nieuwe strategie en schrapte twee merken. De nieuwe koers van ceo Mark Langer lijkt zijn vruchten af te werpen: het Duitse modebedrijf draaide in 2017 een beter eerste kwartaal dan verwacht.