TOP

Hop Agenturen blij met nieuwe labels Patrizia Pepe en ADD

Met de toevoeging van het hippe Patrizia Pepe is er - na een periode van wisselingen - weer een mooie balans in het merkenpakket van Hop Agenturen. Voor eigenaar Joost Hoppenbrouwers vormt het label de kers op de taart.

Joost Hoppenbrouwers heeft er weer drie nieuwe merken bij. En dat niet alleen, ook zijn showroom is verdubbeld naar 500m2. De nieuwste naam in zijn portefeuille is Patrizia Pepe. “Ik was al eerder in contact met de licentiehouder. Sinds kort is het merk weer terug bij het moederbedrijf en is het een directe afgeleide van de damescollectie, echt fashionable dus. Dat maakt het voor mij een mooie toevoeging op mijn andere merken zoals American Outfitters en Gaudi.”

Naast Patrizia Pepe heeft Hoppenbrouwers er nog een Italiaans label bij: ADD. Dit merk heeft prachtige jacks die een goede aanvulling zijn op die van Parajumpers en Eddie Pen. “Je leest veel over de slechte resultaten die geboekt zijn met jassen dit seizoen, maar mijn merken hebben gelukkig top verkocht. Met de toevoeging van ADD heb ik voor ieder wat wils: Eddie Pen is meer klassiek, Parajumpers is wat stoerder en ADD staat voor fashion.”

Juiste samenstelling
Al met al staat er nu weer een mooi en compleet merkenpakket.  “Het kostte even tijd om de juiste samenstelling te vinden, maar ik ben nu helemaal tevreden,” vertelt Joost. American Outfitters en Eddie Pen vormen voor Hop Agenturen al geruime tijd een stabiele basis.

Naamsbekendheid
Nog niet zo veel ervaring heeft hij met Parajumpers, Gaudi en Antony Morato, maar de balans opmakend na het afgelopen seizoen heeft hij er alle vertrouwen in: “Al mijn merken hebben intussen een goede naam. En dat wordt alleen maar beter.” Bij Antony Morato telt mee dat de herenlijn groeit en in de goede winkels ligt. Komende tijd gaan een aantal Morato-winkels open voor heren en Joost verwacht dat dit veel zal doen voor de naamsbekendheid: “Daar kan de kidslijn natuurlijk van profiteren.”

De verkoop van Gaudi doet Joost in samenwerking met distributeur Micha Raber. Sinds het merk weer terug is bij het moederbedrijf timmert het behoorlijk aan de weg en zit de collectie goed in elkaar. “Mijn klanten hebben het uitstekend verkocht en ze weten ook de service van Raber Mode te waarderen. Die samenwerking werkt vertrouwen in de hand.”

Ibiza
Ook leuk om te noemen vindt Joost Bikiniminibiza – de meisjeslijn van Bikinibiza. Deze handgemaakte bikini’s, versierd met kralen, strikjes en schelpen, werden afgelopen zomer geïntroduceerd voor dames en zijn door tal van glossy’s gespot. De eerste levering van de minilijn zal over een paar weken plaatsvinden, net voordat mensen afreizen naar de winterzon. En last but not least biedt Hop Agenturen nog steeds de T-shirts van ‘Happinees is a $10 Tee’ en de mocassins van Minnetonka.

Stipt leveren
Al met al een heel breed aanbod: “Ik vind het belangrijk om mijn klanten een ruime keuze te bieden, met een goede prijs-kwaliteitverhouding als rode draad.”  Maar dit is niet het enige waar hij op gelet heeft bij de samenstelling van zijn huidige merkenpakket. De beslissing om al dan niet met een fabrikant in zee te gaan wordt voor Joost ook bepaald door de service die de fabrikant biedt en, net zo belangrijk, de stiptheid van de leveringen. “Wat dat betreft heb ik nu echt de wind mee: al mijn fabrikanten zijn goede, degelijke partners. En de service die ze mij geven, kan ik op mijn beurt de winkelier bieden.”

Info: Hop Agenturen > 040 – 2939 705, http://www.hopagenturen.nl/, joost@hopagenturen.nl