TOP

Hoe gaat het met Zumo?

Iedere week neemt Textilia een merk in het mannenmodesegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Deze keer is dat Raffy Zarr van Brothers In law over het merk Zumo.

Aantal leveringen: 6 keer per jaar, plus voorraad
Aantal collecties: 3 hoofdcollecties en 3 flashcollecties
Collectieopbouw: basics, bonnetterie, hemden, non-denims, colberts,

jassen, T-shirts en accessoires
Marge: 2.7 en een bonus-regeling
Prijzen: variërend van €39,95 tot €169,95
Segment: midden/hoog

Op welke manier heeft de recessie invloed?
“Een voordeel is dat Zumo bij veel winkels als een instapmerk binnen de collectie wordt opgenomen. Op deze manier kunnen we goed inspelen op de vraag naar betaalbare kleding. Een nadeel van de huidige recessie is dat het bestedingpatroon minder is geworden. De klant die normaal drie stuks afrekende, staat nu met twee stuks aan de balie. De vraag alleen is of dit te maken heeft met de recessie of dat het seizoen weer laat opgang komt door de invloed van de temperatuur, is moeilijk te meten.”

Welke punten verdienen de aandacht in de collectie?
Zumo stond eerst te boek als overhemdenspecialist, maar na een grondige metamorfose is het een totaalcollectie geworden. De man die dat getailleerde overhemd wil hebben, koopt er nu dus ook een chino en een trenchcoat bij.”

Wat is de belangrijkste ontwikkeling geweest sinds de lancering?
“Dat er merkbeleving bij het winkelpersoneel is en dat Zumo daarmee zijn eigen plekje in die winkels ingenomen heeft.”

Hoe verloopt het inkoopseizoen?
“We mogen niet klagen, er is een mooie start gemaakt. De kick-off van het seizoen begon op de beurzen waar we voor het eerst met Zumo stonden. Het is voor ons een goede mogelijkheid om het merk op de kaart te zetten.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu?
“We hebben nu 70 verkooppunten in de Benelux bij denimzaken, modehuizen en in boetieks.”

Wat willen jullie de komende tijd realiseren?
“We willen binnen 3 jaar naar 180 verkooppunten in de Benelux. Door optimaal samen te werken met deze winkels, hard te werken en steeds weer verrassende artikelen te brengen, willen we van Zumo een leuk, stabiel merk maken waar men speciaal voor naar de winkel komt.”