TOP

Hoe gaat het met Tommy Hilfiger Underwear?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het bodyfashionsegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Deze maand krijgen we alle ins & outs omtrent het Amerikaanse merk Tommy Hilfiger Underwear.

-Aantal collecties en bijbehorende leveringen: Naast onze vaste basiscollectie hebben wij een spring, summer, fall, holiday, pre-spring en een pre-fall collectie. De spring collectie leveren we in januari, februari en maart. summer in april, fall van juli tot en met september, de holiday items in oktober, de pre-spring levering is vanaf half november en de pre-fall levering vanaf half mei.
-Collectieopbouw: De collectie wordt elk seizoen op een ander thema geïnspireerd, hierbij wordt er gekeken naar de huidige modetrends en de bijpassende stijliconen. Verder worden twee inspiratiebronnen elk seizoen herhaald, dat zijn de thema’s Heritage en American Lifestyle. De collectie van Tommy Hilfiger Underwear is opgebouwd uit underwear en loungewear, allebei voor zowel mannen als vrouwen. Binnen deze artikelgroepen wordt nog onderscheid gemaakt tussen core en fashion. Core omvat de basisproducten. Deze lijn is het hele jaar op voorraad. De fashion collectie wordt per seizoen samengesteld.
-Marge: 2,5 op de fashion collectie en een marge van 2.4 op de core collectie.
-Segment: Midden tot hoog.

Hoe beschrijf je het merk Tommy Hilfiger (Underwear)?
“Het merk Tommy Hilfiger combineert een Amerikaanse stijl met klassiekers en unieke details. Het geeft een up-to-date uitstraling voor klanten die hoge kwaliteit wensen.”

Is Tommy Hilfiger Underwear te vergelijken met de bovenkleding van Tommy Hilfiger?
“Absoluut. We werken met dezelfde thema’s en kleuren. De Underwear lijn is gerelateerd aan de bovenkledinglijn. In de hele lijn van Tommy Hilfiger wordt één term gehanteerd: ‘Classics with a twist’.”

Hoe lang bestaat het merk al?
“In 1985 werd het merk opgericht door de Amerikaanse modeontwerper Tommy Hilfiger. In 1997 werd de Men’s sportswear collection in Europa geïntroduceerd. Na 3 jaar volgde de Women’s sportswear collection in Europa. Om een jongere doelgroep te bereiken introduceerde Tommy Hilfiger in 1998 Hilfiger Denim. Tussen 2000 en 2003 werd de divisie Childrenswear toegevoegd. Tommy Hilfiger Underwear werd in 2004 aan het complete assortiment in Europa toegevoegd.”

Wat kun je vertellen over de nieuwste collecties?
“Voor lente/zomer 2011 keert Tommy Hilfiger terug naar de kenmerkende studentikoze mode. De collectie bestaat uit vier zogenaamde modegroepen. De eerste modegroep wordt uitgevoerd in de klassieke Tommy Hilfiger-kleuren rood, wit en navy en als accentkleur kelly green. Voor vrouwen biedt de collectie een reeks beha’s met bijpassend ondergoed en brazilians, maar er is ook klassieke loungewear zoals hemdjes, pyjama’s, slaapshirts en shorts. Alle stukken in deze modegroep zijn uitgevoerd in gebloemde en geometrische prints en ‘TH’-merkdetails. Voor de mannen ligt de focus op grote horizontale en verticale strepen en ruiten. Ook verkrijgbaar in deze serie zijn basic T-shirts, pyjama’s, een hoody en een badjas in zowel navy als grijs.

In de tweede modegroep bestaat uit verschillende tinten blauw en roze. Voor haar zijn er grote ruitpatronen, fijne krijtstrepen, kleine bloemen en kantdetails die worden gebruikt in de verschillende beha’s, ondergoed, brazilians en loungewear zoals polo’s, T-shirtsets, shorts en een vest met capuchon gemaakt van een zachte lichtgewicht modal. Nachtjurkjes zijn verkrijgbaar in satijn en zachte modal. Voor hem zijn er ruiten, verticale en horizontale strepen in een reeks boyshorts, boxerslips en normale slips.

De derde modegroep combineert rozetinten met fris aqua en accenten van geel en blauw voor mannen. Beha’s, ondergoed en brazilians worden uitgevoerd met netmateriaal, in zachte microfibers en katoen met geometrische en alles bedekkende prints die ook te zien zijn op de nachtjurkjes. Een belangrijk kledingstuk in de loungewear is een korte jumpsuit met boothals gemaakt van een lichtgewicht katoen. Voor de mannen zien we ‘TH’-merken naast bloemmotieven en de shorts in deze modegroep worden uitgevoerd in veelkleurige strepen.

Pre-fall is de vierde zwartwit gekleurde modegroep in de Bodywear-collectie. Ruiten en bloemprints worden gecombineerd in beha’s, ondergoed en brazilians en er wordt gebruik gemaakt van netmateriaal. De beha’s in deze groep zijn strapless, gewatteerd en plunge met jaquard ‘TH’-merkdetails. Op de zoom van nachtjurkjes en badjassen zijn kantdetails te zien. De hipster, boyshorts, boxerslips en gewone slips voor mannen worden uitgevoerd met uitvergrote bloemprints.”

Hoeveel verkooppunten zijn er?
“Op dit moment heeft Tommy Hilfiger Underwear ongeveer 120 verkooppunten in Nederland, waarvan ruim 90 verkooppunten de complete collectie van Tommy Hilfiger Underwear verkopen en ongeveer 30 verkooppunten alleen de basiscollectie.”

Zijn er nog spannende toekomstplannen?
“Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan het vergroten van het marktaandeel. De afgelopen jaren heeft Tommy Hilfiger Underwear al een enorme groei doorgemaakt en we hopen deze groei voort te kunnen zetten, waardoor Tommy Hilfiger Underwear tot de grote spelers binnen bodyfashion behoort.”