TOP

Hoe gaat het met State Racing van State of Art?

Iedere maand neemt Textilia een modebedrijf onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met marketing coördinator bij State of Art, Jort Jeursen, over de nieuwe lijn van het Nederlandse modebedrijf: State Racing.

Waarom starten jullie met dit label?
“Omdat wij zien dat we met State of Art al een bepaalde doelgroep hebben bereiken. We willen graag een jongere doelgroep van 18 tot en met 40 aantrekken en in een ‘State Racing’ – vibe krijgen.”

Voor deze jongere doelgroep lanceerde jullie toch twee jaar geleden State Yellow?
State Yellow is het jongere gedeelte van State of Art en heeft een preppy, college stijltje. State Racing is echt een aparte lijn en onderscheidt zich door juist een stoerdere look en jongere beleving. Zo hebben we als boegbeeld een Porsche, elke jongen van 18 jaar wil toch graag voor zijn dertigste deze auto hebben? Ook trokken we Chris Zegers aan omdat hij graag racet en bekend is onder deze doelgroep.”

Hoeveel winkels stappen er in?
“We willen de collectie exclusief houden en bieden het voorlopig aan vijftig winkeliers aan. Het zijn zowel bestaande als nieuwe modezaken met een jeansomgeving, waar State Racing het beste in past. Binnenkort presenteren we de nieuwe lijn in onze showroom in Amsterdam, die helemaal in de stijl van het nieuwe merk is omgebouwd.”

Wanneer ligt het in de winkels?
“In augustus. De collectie zal dan ook via onze website verkrijgbaar zijn. Het prijsniveau is hetzelfde als dat van State of Art.”

Hoe ziet de collectie er uit?
“Stoer en een slanke pasvorm met veel verborgen grapjes zoals labels met prints aan de binnenkant van de kledingitems. Daarnaast maken we gebruik van blauw en non-colours zoals grijs en zwart. En uiteraard veel retro-invloeden vanuit de racewereld in de jaren 60-70, denk daarbij aan Steve McQueen.”

Wat zijn de verder plannen?
“Een groot succes maken van State Racing. De eerste reacties zijn in ieder geval positief.”