TOP

Hoe gaat het met Odd Molly bodyfashion?

Iedere maand neemt Textilia een bodyfashionmerk onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand is de bodyfashion van het Zweedse merk Odd Molly aan de beurt.

Aantal leveringen per jaar: Zes: pre spring, spring, summer, pre fall, fall en winter.
Aantal bodyfashioncollecties per jaar: Vier, allemaal als deel van de spring-, summer-, fall- en wintercollecties.
Segment: Midden

Sinds wanneer voert Odd Molly ook bodyfashion?
Sinds het begin, de allereerste collectie verkochten we al slipjes.

Beschrijf de bodyfashion van Odd Molly.
Het zijn items met gevoel, een hart en een geweten. We nemen onszelf niet zo serieus en willen graag geloven dat onze consumenten wereldwijd dezelfde coole waarden en normen hebben als wij. Onze bodyfashion is exclusief, vrouwelijk en natuurlijk erg mooi. Zijde is het belangrijkste materiaal in al onze items.

Wat is de kracht van het merk?
Onze designs zijn uniek en persoonlijk, maar ook vrouwelijk en stoer. We focussen op natuurlijke materialen: zijde, katoen en wolsoorten. Verder werken we veel met borduursels en breisels om de bodyfashion een exclusieve look te geven. Veel ontwerpen zijn bovendien helemaal handgemaakt.

Wat kun je vertellen over het huidige inkoopseizoen?
Het was prettig druk, ook al heeft de financiële crisis ons wel geraakt. Maar wat voor tijden het ook zijn: we zien altijd wel kansen en mogelijkheden. De collecties blijven gelukkig goed gewaardeerd door de retailers.

Wat voor type vrouw is de Odd Molly-vrouw?
Zij is leeftijdsloos, lovable, dapper en integer.

Hoe veel verkooppunten zijn er wereldwijd?
Rond de 1300, in Nederland verkopen tegen de 30 retailers onze bodyfashion.

Wat is het topstuk uit de huidige bodyfashioncollectie?
Dat is zonder twijfel de Scentuality slip top van honderd procent zijde die Charlotte Kemp Muhl draagt in de huidige campagne. Het is een geheel nieuwe stijl voor ons, om verliefd op te worden!

Meer informatie: www.oddmolly.com.