TOP

Hoe gaat het met Nör?

Regelmatig neemt Textilia een vrouwenmodemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Monica van Alewijn van Bodewes Fashion, agentuur van het Deense Nör.

Wanneer is Nör opgericht?
2007

Waar staat het merk voor?
“Liefde voor fashion en een extreme ‘mode drive’ typeren Nör Denmark van ontwerpster Kirsten Nör. Door haar kleding maakt ze vrouwen mooier en draagcomfort is voor haar een prioriteit. Bovendien is de collectie tijdloos en leeftijdloos met mooie, ingetogen kleuren.”

Wat is de kracht van Nor?
“Elk item heeft iets bijzonders. Soms door eenvoud, soms wat brutaler, sportief of chique. Altijd met een subtiel oog voor detail. Het merk onderscheidt zich door originaliteit en de flatteuze pasvorm die vrouwen snel een maatje slanker doet lijken.”

Welke winkels passen bij het merk?
“Winkels hoog in het middensegment. Verkoopt goed naast merken als Sarah Pacini, Cassiopee, MC Planet, Annette Görz, Ribkoff en Nü by Staff.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Circa 50 in Nederland en België.”

Wat zijn de highlights in de collectie?
“Voor winter 2013/14 haalt Kirsten Nör haar inspiratie uit de kunst van de Sami, een Nomadisch volk uit het hoge Noorden. Ze gebruikt rijke en natuurlijke materialen met opvallende details. Het resultaat is uniek en in deze wintercollectie komt het beroemde Deense gevoel voor ontwerp en schoonheid bij elkaar. Hightlights zijn zoals elk seizoen de jassen en de mooie soepel vallende jurken en tunieken.”

Wat zijn de winkelverkoopprijzen en de leveringen?
“De gemiddelde inkoopprijs  is €57 met een calculatie van 2.75. Nör maakt twee collecties per jaar die in vier keer worden uitgeleverd.”

Hoe moeilijk is het om in deze tijd te groeien als merk?
“Met Nör groeien wij gek genoeg, ondanks de malaise in de markt. Ook de klanten die wij spreken klagen niet en zitten blijkbaar in de goede hoek met het goede assortiment. Het merk groeit in aantal verkooppunten en ordergrootte per klant door zich te onderscheiden en vast te houden aan de eigen identiteit.”

Hoe denken jullie mee met de winkelier?
“Wij vertegenwoordigen Nör in de Benelux. Het contact met de klanten is uitstekend. Alle klanten worden het verkoopseizoen bezocht en individueel ondersteund waar nodig, zoals bij klantendagen en modeshows. Ook is er nauw contact over doorverkopen en kunnen klanten slecht lopende modellen ook evtueel omruilen. Het label heeft altijd een zekere voorraad zodat klanten hun goed lopende modellen kunnen nabestellen.”

Op welke beurzen gaan jullie deze zomer met Nor staan?
“Nör is deze zomer te vinden in Berlijn, Parijs, Kopenhagen en natuurlijk op de Modefabriek in Amsterdam.”

Verkoopinformatie
Bodewes Fashion, Lilian Kram
Tel: 036 5475047
lilian@bodewes.nl