TOP

Hoe gaat het met Moodstreet?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Evelien Vlasblom van het kinderlabel Moodstreet.

Hoe is het deze orderperiode met Moodstreet gegaan?
“We zijn nog volop bezig maar ons hoor je niet klagen! Door ondermeer een andere opzet van de kostenstructuur hebben we de marge voor de detaillist weten te verhogen en daarnaast de winkelverkoopprijs verlaagd. Nu al kan ik zeggen dat we een mooie plus met de verkoop gaan maken!”

Hoe hebben inkopers gereageerd op de collectie?
Enthousiast, het handschrift van Moodstreet komt goed tot z’n recht in een mooi kleurbeeld en goede mix tussen vernieuwende hippe items en commercieel interessante. Daarnaast vinden ze het fijn dat er met hun wordt meegedacht in de vorm van prijsverlaging etc.”

Wat is de kracht van Moodstreet?
“We zijn een enorm dynamisch team dat met veel overtuiging en passie werkt. We zijn vernieuwend, maar blijven anderzijds echt bij ons concept. Moodstreet is elk seizoen op reis in een ander land en dat sausje is in veel zaken terug te vinden. Storytelling en beleving zijn toch belangrijke sleutelwoorden, vooral ook in deze tijd. Die toewijding zie je in het eindproduct.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“Door zoals gezegd onze verbeterde marge voor de winkelier, maar daarnaast bezoeken we elk seizoen de winkels en denken we mee over presentatie en wat er gedaan kan worden om de traffic naar de winkel te verhogen.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“180”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Uitbereiding van de collectie met meer leveringen”

Zijn welke social media zijn jullie te volgen?
“Facebook, twitter, pinterest” https://www.facebook.com/moodstreet,  https://twitter.com/MoodstreetNL, http://pinterest.com/

Op welke beurzen staan jullie?
Kleine fabriek, Little Barcelona, en volgend seizoen Pitti Bimbo.

Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie:  Marcel Roffelsen voor nederland, 06 – 5335 4158 of via hoofdkantoor 0162-690050
Start van het merk: 2005
Doelgroep: avontuurlijke kids van 0 tot 12 jaar 
Maten: 50-164
Prijzen (winkelverkoop): €9,95 tot €84,95, bijvoorbeeld mooie uitgewerkte jassen €69,95 en kekke tops voor €29,95