TOP

Hoe gaat het met MCS, Marlboro Classics?

MCS heeft het niet makkelijk gehad op de Nederlandse markt. Daar wil de nieuwe agent Axel Steen van CAF Agenturen met een selectief distributiebeleid verandering in brengen. "MCS brengt emotie terug in de winkel."

Het ging even wat minder goed met de verkoop van het merk in Nederland, waardoor kwam dat? “Het lijkt erop dat er in de afgelopen jaren te veel basisartikelen zijn verkocht en het beeld is ontstaan dat MCS (Marlboro Classics) niet spannend meer is. Ik werk nu samen met retailers die de essentie van de collectie begrijpen en niet alleen op prijs selecteren, waardoor de basisartikelen de overhand in de beeldvorming van het merk krijgen.”

Waarom koos je voor MCS?
“Ik heb MCS opgenomen in mijn merkenpakket omdat ik het een goede middenweg vind tussen jeans en sportswear. Naar mijn idee beantwoordt het aan de behoefte van een volwassen man die zich niet meer thuis voelt bij de blauwe wereld, maar ook klaar is met alle badges. Ik denk dat de uitgewerkte artikelen zoals colbertjes, jassen, hemden en tops – zonder moeilijke of te jeugdige pasvormen – een echte verrijking in de winkels zijn. Het brengt weer de hoog noodzakelijke emotie in winkels terug.”

Hoe pak je de distributie aan?
“De distributie is zoals met al onze merken selectief.  Ik hecht veel waarde aan een langdurige relatie met klanten en probeer weg te blijven uit het prijzencircus. Het belang van de klant staat centraal en daarom is een evenwichtige distributie van levensbelang. Ook MCS hanteert een lange termijn strategie en ik krijg daarom de tijd en ruimte om een kwalitatief goede distributie op te bouwen.”

Wat zijn de plannen met het merk?
“Met ingang van het volgende seizoen ga ik ook de damescollectie verkopen. Dat ik er niet gelijk mee startte, heeft een reden. Op dit moment wordt de lijn namelijk onder handen genomen. Pas als de wijzigingen allemaal zijn doorgevoerd, wil ik de collectie aan de Nederlandse markt laten zien.”

Info: 020 – 452 47 22
E-mail: info@cafagenturen.nlHeb