TOP

Hoe gaat het met Loca?

Het dameslabel Loca maakt op dit moment een sterke groei door. Sinds het merk aanwezig was op de Modefabriek, mag het wekelijks nieuwe klanten verwelkomen.

Loca richt zich op de leeftijdscategorie 20- tot 50-jarigen en beweegt zich daarbij in het lage tot het middensegment.

Het merk is twee jaar geleden ontstaan vanuit de vraag van de detaillist naar een label dat een snel wisselend assortiment brengt en uit voorraad leverbaar is. Na het succes van de eerste collectie werd besloten dat het voorraadhoudende karakter van Loca als zekerheid voor de winkelier moet gelden. Inmiddels heeft het merk tachtig verkooppunten in Nederland.

Het contact met de detaillist vormt de basis van de wintercollectie 2012. Het merk hoort graag van de winkeliers welke stoffen, kleuren en pasvormen het beste door hun klanten worden ontvangen. Voor de wintercollectie 2012 heeft dit zich vertaald in natuurlijke materialen en de bijbehorende natuurlijke kleuren. Accentkleuren zorgen daarbij voor een spannende noot in de collectie.

Per jaar worden vier collecties gebracht en daarnaast zijn er diverse flash items die snel leverbaar zijn. Er zijn geen verplichtingen tot minimumaantallen of -orderbedragen. Collecties worden geleverd op een door de winkelier te bepalen datum. Hierdoor kan deze beter inspelen op het grillige consumentengedrag en wordt het voorraadrisico door het merk gedragen. Als marge wordt 2.8 tot 3.0 gehanteerd.

Verkoopinformatie:
0342-472823