TOP

Hoe gaat het met Little Label?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Lian Baars van het Nederlandse kinderlabel Little Label.

Hoe hebben inkopers gereageerd op de collectie?
“De eerste reacties op de nieuwe wintercollectie zijn enthousiast. Zo gaan we op veler verzoek nu ook onze basics in seizoenkleuren aanbieden. Ook wordt positief gereageerd op de nieuwe indeling van de collectie. De verschillende stijlen en (seizoen)kleuren zijn onderling nog beter te combineren. Verder is vanaf nu het grootste deel van onze collectie organic en GOTS (Global Organic Textile Standard) gecertificeerd wat door iedereen erg gewaardeerd wordt.”

Wat is de kracht van Little Label?
“Wij geloven in: happy kids make happy moms. Kleding speelt daarin een rol. Het liefst draag je elke dag steeds weer je favoriete shirt of vest omdat het lekker zit. Dat willen moeders ook voor hun kinderen. De leukste feedback die we geregeld krijgen is dat de kinderen zelf de basics van Little Label uit de kast pakken.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Bijna 40 in Nederland en ruim 30 in het buitenland.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
We zijn erg trots op ons nieuwe collectieconcept voor aankomende winter. De bekende basics van Little Label komen samen in een totaal concept, uitgebreid met meer stijlen en kleuren. zo zijn er deze winter sokken en maillots aan de collectie toegevoegd. Uniek aan het nieuwe concept is dat de items qua kleur nog meer op elkaar aansluiten waardoor complete sets samen te stellen zijn, tot aan de sokken toe.”

Hoe is het deze orderperiode met Little Label gegaan?
“De verkopen vertonen nog steeds een stijgende lijn in zowel binnen- als buitenland. Dit zal versterkt worden doordat de wintercollectie voor 2013 is uitgebreid qua kleuren en stijlen.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier? “De winkelier mag de inkooporder volledig vrij indelen. Geen beperkingen of minimale aantallen. Dat betekent dat de winkelier niet blijft zitten met ‘onverkoopbare’ items en het volgende seizoen weer graag bij Little Label inkoopt.”

Zijn welke social media zijn jullie te volgen?
“Op Facebookwww.facebook.com/littlelabel, Pinterest www.pinterest.com/littlelabel en Twitter www.twitter.com/littlelabel.”

Op welke beurzen staan jullie?
“Little Label is te vinden op de kleine babriek, Little Barcelona en regionale Duitse beurzen.”

Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie: Johanna Carlier, salesmanager van Little Label, 020-7860961.
Start van het merk: 2005.
Doelgroep: kinderen in de leeftijd van 0 – 10 jaar.
Maten: baby (44-92) en kids (98-140).
Winkelverkoopprijzen: Van mutsje € 7,95 tot gevoerd sweat jack € 69,95.