TOP

Hoe gaat het met Kyra & Ko?

Regelmatig neemt Textilia een vrouwenmodemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Dit keer spraken we met Caroline Weenink van Kyra & Ko.

Sinds wanneer: 2003

Doelgroep: “De actieve, ondernemende, vrouwelijke, volwassen en kleurrijke vrouw die houdt van comfort; onze vrouw wil meerdere items met elkaar kunnen combineren, voor een feest, werk en voor alledag.”

Waar staat het merk voor: “Een zeer draagbare en vrouwelijke collectie met als kenmerken: kleurrijk, comfortabel en puur, met bijzondere dessins, mooie jacquards, kant-achtige stoffen en fijne matching basics.”

Winkelverkoopprijzen: “Midden-hoog segment: jurkjes winkelverkoop €99-€149, blazers €169-€199, bonnetterie €69-€129 en pantalons €99-€109.”

Bij wat voor soort winkel past Kyra & Ko: “Bij actieve modeondernemers, die het leuk vinden hun klanten te inspireren en te verrassen met hun collecties, service hoog in het vaandel hebben en een intensieve samenwerking zoeken met hun leveranciers.”

Wat is de kracht van het merk: “Een goede prijskwaliteitverhouding; compleet uitgewerkte kleurthema’s, waardoor alles met elkaar te combineren is. Een kleurrijke, vrouwelijke collectie voor vrouwen met maatje 36, maar zeker ook met een ‘mooi-makend’ beeld voor vrouwen met een maatje meer.”

De verkoopperiode voor winter 2013-2014 is net gestart, hoe gaat het tot nu toe: “Wij zijn, zeker gezien de huidige marktsituatie. meer dan tevreden. De collectie winter 2013 is completer dan ooit tevoren. Met een marge van 2.7 en een goede prijsstelling van de artikelen zijn onze klanten erg tevreden. Ook is de collectie zomer 2013 solide en compleet per kleurthema uitgeleverd, waardoor de verkoop ondanks het winterweer alweer goed is gestart.”

Wat is de inspiratie voor winter 2013-2014: “‘Sophisticated colour’. Een mix van stoffen en materialen, prints, jacquards, fantasie- en unikwaliteiten, met kleurthema’s als warm framboos met prune tinten, zwart/offwhite in combinatie met prachtig inkblue en een fris smaragdgroen met granny en sky als accentkleuren.”

Wat zijn de key items: “Grafische zwart/offwhite jacquard items in combinatie met wollen kant en stippen jurkjes; een prachtige, zachte, geprinte tricotvelours in smaragd in jasjes en jurkjes in combinatie met een micro-modaal dip-dye in driekleuren degradé voor shirts en jurkjes. Alles in combinatie met fun-fur gilets en jassen en fantasie stretch 5-pocketbroekjes in bijpassende kleuren.”

Wat is je belangrijkste doel het komend seizoen: “Onze klanten een zo compleet mogelijke, echte Kyra&Ko collectie aan te bieden met een attractief kleurbeeld, goede vormen en nieuwe verrassende stofcombinaties.”

Verkoopinformatie: www.kyraenko.nl