TOP

Hoe gaat het met Hush Hush?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het bodyfashionsegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Het nieuwe label Hush Hush is sinds kort op de markt. Reden genoeg om Marian Bekkers aan de tand te voelen, managing director bij agentschap Fashion D&NA.

-Aantal leveringen: Drie per seizoen
-Aantal collecties: Twee per jaar
-Collectieopbouw: Per seizoen zo’n 10 tot 12 series, waarvan de helft modische series en de andere helft basisseries. De basisseries hebben altijd een eyecatching detail om de lijnen onderscheidend te maken.-Marge: 2.7.
-Segment: Midden tot hoog.

Uit welk land komt Hush Hush oorspronkelijk?
Hush Hush is een Nederlands merk.

Wat voor merk is Hush Hush?
Hush Hush biedt vernieuwende, modieuze en luxe lingerie aan die zich onderscheid van de meer traditionele merken. We positioneren ons als leverancier van betaalbare luxe en richten ons op het midden- en hoogsegment.

Hoe lang bestaat het merk al?
Nog maar kort, de eerste collectie is uitgeleverd in het zomer/voorjaarsseizoen 2010.

Merken jullie iets van de recessie?
We zijn gestart met het merk tijdens de recessie, en hebben daardoor geen vergelijkingsmateriaal met andere periodes. We merken bijvoorbeeld wel dat winkeliers soms behoefte hebben aan het flexibeler omgaan met voorinkoop, en juist in het seizoen zelf ruimte willen hebben om nog bij te kopen. Als merk proberen we hier zo veel mogelijk op in te springen, onder andere door ook in onze fashion series een voorraad te houden.

Wat kun je vertellen over de nieuwste collecties?
Op dit moment zijn we gestart met de voorverkoop van het zomer/voorjaarsseizoen 2011. Deze collectie is geïnspireerd rond het thema ‘sexy geometrics’. Er wordt gebruik gemaakt van grafische patronen en speelse geometrische belijningen, welke gecombineerd worden met een verfijnde styling. In deze collectie is gekozen voor een uitgesproken kleurenpalet; zwart, wit en caribbean blue.

Wat voor vrouw is de Hush Hush-vrouw of man?
Een vrouw die op zoek is naar producten die haar persoonlijkheid onderstrepen en laten sprankelen, en ervan houdt zichzelf te trakteren op mooie items. Lingerie van Hush Hush is hierbij een geheim wapen, een stukje verborgen luxe waarmee een vrouw zich verleidelijk en zelfverzekerd voelt.

Wat is de kracht van het merk?
De combinatie van collectie en prijs. De retailprijs van een beha ligt tussen de 30 en 50 euro, met een hoge marge voor de winkelier. Voor die prijs bieden we een fashionable en luxueuze collectie waarbij veel aandacht wordt besteed aan de materialen en het draagcomfort.

Zijn er nog spannende toekomstplannen?
De komende seizoenen ligt onze focus met name op het uitbreiden van de verkoop. We zijn op dit moment vertegenwoordigd in Nederland en België. Ook Denemarken is hier onlangs aan toegevoegd en we gaan binnenkort starten in het Verenigd Koninkrijk. We hopen in de komende tijd verder binnen Europa uit te breiden en onze positie op de markten waar we al vertegenwoordigd zijn te verstevigen.

Heb je zelf een favoriet setje of kledingstuk?
Van de wintercollectie 2010 de camisole van de serie Masquerade. Een schitterende top die bewijst dat lingerie ook als bovenkleding gezien mag worden.

Hoeveel verkooppunten zijn er in totaal?
In Nederland hebben we dertig verkooppunten. Daarnaast verkopen we de collectie in België en Denemarken, waar tezamen zo’n 45 verkooppunten zijn.

Voor meer informatie ga je naar www.hushhush-lingerie.com.