TOP

Hoe gaat het met Excessive?

Iedere maand neemt Textilia een nieuw merk onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand Excessive: het in 2009 gelanceerde vrouwenlabel van No Excess.

Land van herkomst: Nederland
Sinds wanneer in Nederland: winter 2009/2010
Collectie: 4 per jaar, 2 hoofd- en 2 flashcollecties
Winkelverkoopprijzen: tops van €19,95 tot €69,95, bottoms van €49,95 tot €79,95 en jassen van  €79,95 tot €149,95.

 

Hoe gaat het?
Sandra Verkooy, verantwoordelijk voor design en productie: “Ik ben op het moment samen met collega Pauke bezig met het design voor de zomercollectie 2011 van Excessive en met de afhandeling van de flashcollectie die de verkoopafdeling over twee weken gaat verkopen. De verkoop van winter 2010 is net succesvol afgesloten.”

Maakt de kredietcrisis het moeilijker om er tussen te komen als nieuw merk?
“Juist in moeilijke tijden is het prijsniveau belangrijk. Excessive kan mede door de stevige achterban van No Excess een product brengen met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Excessive is modisch, maar commercieel en goed geprijsd voor een brede doelgroep van 20 tot 35 jaar.”

Waar wordt het verkocht?
“We hebben op het moment 80 verkooppunten in Nederland, waaronder Ins & Outs in Middenbeemster, Veraa Mode in Waalwijk en La Vida in Nieuw Leusen. Op dit moment doen de katoenen/voile tunieken met allover print het erg goed in de winkels.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Het aanscherpen van de sales in het buitenland. Op het moment verkopen we aan België, Duitsland, Spanje, Griekenland, Servië en zelfs Libanon, maar we zouden Excessive ook graag in de overige landen willen hebben waar ook No Excess wordt verkocht. Denk bijvoorbeeld aan Frankrijk en de Verenigde Staten.”