TOP

Hoe gaat het met Derhy Kids?

Regelmatig neemt Bengels een nieuw merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal het Franse meisjeskledingmerk Derhy Kids.

Land van herkomst: Frankrijk
Merk/importeur/agent:  Cool Kids Agency
Sinds wanneer in Nederland: 2007
Prijzen (winkelverkoop): van € 24,95 en € 89,95
Maten: voor meisjes in maat 104 tot en met 164
Gesproken met: Stephane en Maurice Ashby
Hoe is het de afgelopen tijd met Derhy Kids gegaan?
“Derhy Kids wordt sinds 2007 in Nederland vertegenwoordigd door Cool Kids Agency. Na een wat stroeve start, trekt de verkoop sinds zomer 2008/2009 echt aan. Mensen moesten wennen aan de uitgewerkte tuniekjes, jurken, jassen en tops in typische kleuren.”

Wat is de kracht van Derhy Kids?
“De kracht van Derhy Kids ligt bij de ontwerpers. Uit de mooie stoffen, de prints en de kleuren zijn de invloeden uit India te lezen. De damescollectie bestaat uit zo’n 3000 monsters, waaruit het niet moeilijk is om een mooie kinderlijn samen te stellen is. Elk seizoen worden de beste damesartikelen geselecteerd voor de kidscollectie van het seizoen erna. Hiermee spelen we in op jonge meiden die aan willen wat ouderen al dragen. De prijs-kwaliteitverhouding is sterk. Door de uitwerking en de uitstraling doet het denken aan een collectie in het hogere segment. De prijzen liggen echter in het middensegment. Derhy Kids heeft bekendheid met verworven met een sterke zomercollectie. Dat is veranderd met een wintercollectie die nu prachtige winterjassen, jurkjes, vesten en accessoires. Derhy heeft daarnaast een kerst- en feestcollectie met veel blingbling en pailletten. De ruime collectie telt ongeveer 200 stuks, met voor elk wat wils.”

Maakt de recessie het moeilijker om er tussen te komen als merk?
“In deze soms moeilijke tijd willen mensen kleur en vrolijke prints, maar er niet teveel voor betalen. Verder zijn marges van de jassen (3.0) en de kleding (2.5) interessant.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“De afgelopen twee seizoenen is ons aantal klanten verdubbeld. De afgelopen beurs zagen we een groei van 56 procent. Sinds afgelopen seizoen zijn we ook in België actief en met succes. Onze Belgische agente Marianne Lafere is enthousiast en de reacties zijn geweldig. Het aantal verkooppunten in Nederland ligt op dit moment op ongeveer 90 winkels en in België zo’n 25/30. We houden wel rekening met de exclusiviteit, zodat winkels zich kunnen onderscheiden met ons merk. Alles gaat in goed overleg.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Door het succes in Nederland en België is Derhy Kids gestart met een marketingpplan, om het merk nog meer bekendheid te geven. Dit zorgt ervoor dat we de komende jaren nog goed kunnen doorgroeien, hoewel we het uiteindelijk in ons land bij zo’n 150 verkooppunten willen houden en in België 100. De dameslijn van Derhy was het afgelopen jaar heel succesvol en dat belooft weer heel veel goeds voor de kids.”