TOP

Hoe gaat het met Chaos-and-Order.com?

Regelmatig zal Bengels een nieuw merk in het kindermodesegment onder de loep nemen met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal Chaos-and-Order.com, een merk dat begon vanuit de eigen webwinkel en vanaf de wintercollectie 2010 start met leveringen aan de winkelier.

Land van herkomst: Nederland
Sinds wanneer in Nederland: 2009
Collectie: jongens en meisjes, 86/92 tot 146/152. Vanaf winter 2010 voor jongens tot 158/164.
Prijzen (winkelverkoop): vanaf 17,95 voor een shirt met korte mouw tot 32,95 voor een jurk
Gesproken met: Miranda Veurink, die samen met Christa Hubert Chaos-and-Order.com oprichtte.

Hoe gaat het?
“We zijn heel tevreden. We hebben onze omzettargets gehaald en krijgen nu ook aanvragen van winkels. Dat is ontzettend leuk en bovendien noteerden onze eerste verkooppunten dit seizoen al heel goede doorverkoopcijfers.”

Wat is de kracht van Chaos-and-Order.com?
“Uit de reacties van klanten blijkt dat het de aangesloten pasvorm en de comfortabele stretchkwaliteit zijn in combinatie met de prijs. Voor jongens telt ook de stoere print die goed op jeans te combineren is. Naast de prints, die we zelf maken, zijn het ook de lockstitching op de zijnaad, de chain stitch op schouders en de contrasterende necktape die de ‘make’ van onze kleding stoer maken. Wijzelf zien het als onze kracht dat we via onze webshop precies kunnen zien wat goed verkoopt. Zo was bijvoorbeeld de vraag naar jurkjes en rokjes heel groot en daar spelen we met de zomercollectie 2010 op in. Dit werkt natuurlijk ook door naar de winkelier.”

Maakt de economische recessie het moeilijker om er tussen te komen als nieuw merk?
“Dat is verschillend. We bezoeken momenteel veel kinderwinkels en merken dat er winkeliers zijn die het graag houden bij hun vertrouwde merken. Tegelijk zijn er ondernemers die het wel interessant vinden om met een nieuw merk te starten. Dan merken we dat ze ons prijsniveau heel aantrekkelijk vinden. Zo kost een jurk plus legging bijvoorbeeld 50 euro.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Vanaf komend voorjaar hebben we 10 verkooppunten in Nederland. Dit aantal willen we voor najaar 2010 uitbreiden naar 35. Via de webshop krijgen we ook al aanvragen uit BelgiĆ« en Duitsland, maar we willen ons nu eerst richten op Nederland.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Nadat we zijn gestart als merk dat alleen in onze eigen webwinkel te koop was, zal Chaos-and-Order.com vanaf de najaarscollectie 2010 in verschillende winkels verspreid over Nederland verkrijgbaar zijn. Het komende halfjaar zullen we onze aandacht richten op het vergroten van onze naamsbekendheid. Dat betekent dat we meer zullen gaan adverteren, in eerste instantie direct naar de consument.”