TOP

Hoe gaat het met Beebielove?

Regelmatig zal Bengels een nieuw merk in het kindersegment onder de loep nemen met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal Beebielove, een merk dat afgelopen zomer de baby jeans op de markt bracht.

Land van herkomst: Nederland.
Sinds wanneer in Nederland/op de markt: eind 2007.
Collectie: Voor jongetjes en meisjes in de maten 50 tot 92 en een unisex lijn voor
pasgeborenen.
Prijzen (winkelverkoop): vanaf 12,95 tot 39,95 voor een stoere jeans.
Gesproken met: Wanda Marcon, Beebielove. 

Hoe gaat het?
“Het gaat heel goed met Beebielove. Daarom is besloten dat we de collecties en de giftlijn gaan uitbreiden. Buitenlandse media hebben het merk op de vorige editie van de Kleine Fabriek gesignaleerd en nu krijgen we ook vanuit het buitenland verzoeken. Dit vergt volledige aandacht en dit dienen geen ad-hoc acties zijn. Daarom wordt gewerkt aan een expansiestrategie. In Nederland blijven we ook groeien. Om de nieuwe aanvragen te kunnen behandelen en bestaande klanten de aandacht te geven die ze verdienen, hebben we onlangs een accountmanager aangetrokken”

Wat is de kracht van Beebielove?
“We hebben hard gewerkt aan ons dna: nostalgisch hip. Herkenbare collecties met een twist naar vervlogen tijden en kleding van hoogwaardige kwaliteit met bijzondere details. We merken dat Beebielove een sterk merk is binnen het babysegment. Van winkeliers horen we dat klanten speciaal voor Beebielove naar hun winkel komen. Dat dit zo snel is gegaan heeft ons zeker verrast. Misschien is de babymarkt ook wat minder onderhevig aan slechte tijden, mama’s papa’s, opa’s en oma’s willen gewoon leuke kleding voor hun allerkleinsten en zijn bereid om daar geld aan uit te geven.”

Maakt de economische recessie het jullie moeilijker op dit moment?
“Geheel tegen de markt in heeft Beebielove niets te lijden onder de huidige economische recessie. De doorverkoop in de winkels is goed en we krijgen veel nieuwe aanvragen binnen. Daarbij hanteren we nog steeds een selectief distributiebeleid. We willen niet dat Beebielove op elke hoek van de straat ligt, dat is ook prettig voor de winkelier.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“We hebben 80 verkooppunten in Nederland en 40 verkooppunten in het buitenland.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Uitbreiding in het buitenland zal de komende maanden onze tijd vergen. Op het moment zijn we al weer druk bezig met de nieuwe zomercollectie 2011 en met de laatste voorbereiding voor de nieuwe wintercollectie, die al vanaf medio december te bewonderen is in de showrooms en natuurlijk op de Kleine Fabriek.  Daarnaast blijven we ontwikkelen en innoveren en vooral luisteren naar de winkelier en klant, want daar begint alles natuurlijk!”