TOP

Hoe gaat het met Baker Bridge?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal is dat het gloednieuwe Nederlandse label Baker Bridge van Miranda Bakker.

Land van herkomst: Nederland
Agent: Mark Bakker Agenturen B.V. > 020 695 85 65
Sinds wanneer in Nederland: januari 2012 voor ‘t eerst in de winkels
Doelgroep: Kids van 2 tot 16 jaar,
Maten: 92 – 176
Prijzen: (winkelverkoop) gemiddelde prijzen van € 45 winkelverkoop, midden – hoog segment

Hoe is het deze orderperiode met Baker Bridge gegaan? Druk geweest? Veel klanten? 
“We zijn erg tevreden over het eerste seizoen van Baker Bridge. Natuurlijk is het hectisch, zo’n eerste seizoen. Maar het is ons gelukt om samen met de klanten een mooie score te behalen in evengoed een lastige tijd. Door het vertrouwen van onze klanten (± 160) in Baker Bridge kunnen we het meteen op de kaart zetten en dat is natuurlijk super!”

Wat is de kracht van Baker Bridge?
“De kracht van de collectie zit ‘m in de combineerbaarheid. Lekker praktisch met kant en klare sets en dan binnen onze stijl: klassiek, mode, navy, preppy. Kortom sportief-klassiek met een fashion uitstraling en oog voor detail onder het motto ‘the details make it rich’.”

Wat merken jullie van de recessie bij winkeliers? Hoe gaan jullie om met deze lastige tijden?
“Recessie is er natuurlijk, dat merk je absoluut. Er zijn bijvoorbeeld klanten die na 10 jaar nu moeten besluiten te stoppen, heel triest. Dit is alleen wel de werkelijkheid, puntjes moeten weer op de i, luxe is even verleden tijd en inzet wordt meer dan ooit gevraagd.” 

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland – en ook al daarbuiten?
“In Nederland gaan we starten met zo’n 170 verkooppunten. Komende seizoenen gaan we ook werken aan het buitenland maar in januari starten we voorlopig in Nederland en België.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Veel, maar dat houden we nog even voor ons, spannend.”

Op welke beurzen staan jullie?
“Dat weten we nog niet, er is veel te doen over de beurzen zowel vanuit de merken als de winkeliers. Misschien is het tijd voor heel wat nieuws?”

Is er nog iets wat je wilt toevoegen aan bovenstaande vragen?
“Wij blijven ondanks een moeilijke markt heel positief. Juist nu moet je kansen zien, maar vooral grijpen.”