TOP

Hoe gaat het met Aurobelle?

Regelmatig neemt Textilia een vrouwenmodemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Caroline van Sluis van Your Favorites Fashion Agency, de vertegenwoordiger van het merk Aurobelle.

Wat is de kracht van Aurobelle?
Caroline Sluis van Your Favorites Fashion Agency: “Aurobelle is een exclusief lifestylebrand met een lijn voor women en kids, aangevuld met een homewearlijn (kussens, quilts, tassen, toilettassen, handdoeken).De collecties van Aurobelle zijn tijdloos: elk jaar zie je de Aurobelle-Ibiza stijl in het modebeeld terugkomen. Het merk werkt met hoogwaardige materialen, zoals katoen, chiffon en zijde. Alle stoffen zijn met de hand vervaardigd.”

Op welke winkels richt je je met Aurobelle?
“Boetieks in het midden- en hoog segment, kortom winkels die waarde hechten aan duurzame en eerlijke mode.”

Is het niet heel moeilijk om in deze tijd te groeien als merk?
“Ja, als merk moet je nog beter inspelen op de veranderende markt. Naast de pre-order collectie, komt Aurobelle dit voorjaar voor het eerst met een kortetermijncollectie die snel kan worden uitgeleverd.”

Het is geen makkelijke tijd. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“Winkeliers kunnen zeer laagdrempelig instappen. Naast de pre-order collectie, komt Aurobelle dit voorjaar voor het eerst met een kortetermijncollectie. De samples daarvan zijn net binnen en ook de pre-order collectie is nog te bestellen, echter zolang de voorraad strekt. Voor beide geldt dat ze dit voorjaar nog worden uitgeleverd.”

Wat zijn de highlights in de collectie?
“De exclusieve handgeborduurde zijden tunieken zijn een lust voor het oog. Ze zijn er voor women en girls. De met de hand aangebrachte blockprint maakt de collectie zeer bijzonder. Alle stoffen voor deze lijn zijn handmatig met houten gegraveerde stempels geprint, gebruik makend van 100% natuurlijke verven. Geen chemisch productieproces dus. Je ziet niet alleen het verschil, maar je voelt en ruikt het ook. De Fiona chiffon dress is het best verkochte model van Aurobelle. Op verzoek van veel klanten heeft Aurobelle deze ‘success dress’ speciaal voor de Nederlandse markt in meerdere prints opgenomen in de kortetermijncollectie.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“We zijn als agent voor Aurobelle nog niet lang actief op de Nederlandse markt, maar inmiddels zijn er al zo’n 20 verkooppunten. Aurobelle heeft een flagship store in Santa Gertrudis (Ibiza) en verder is Aurobelle te vinden in Goa (India), Frankrijk, Spanje, Duitsland en België.”

Staat er het komende half jaar iets nieuws op de planning?
“Designer Jane Naeke ontwikkelt momenteel een eigen sieraden collectie. Ook worden er momenteel ideeën uitgewerkt voor een cruisecollectie om de consument die ‘s winters de zon opzoekt ook in de wintermaanden te kunnen voorzien van mooie kaftans, dresses en cover-ups.”

Op welke beurzen staan jullie?
“Vorig jaar de Modefabriek en de NAPP in Parijs. Voor aankomende periode staan er geen beurzen gepland.”

Zijn social media belangrijk voor Aurobelle? Waarom?
“Absoluut, social media zijn belangrijk voor het genereren van naamsbekendheid en zijn een prima middel om snel nieuwtjes en beeldmateriaal te lanceren. Met name Facebook en Twitter worden gebruikt om de groeiende klantenkring te informeren en nieuwe klanten te interesseren. Hiermee wordt ook de naamsbekendheid versterkt en de klantenbinding vergroot. Ook worden ‘free publicity’ en specifieke acties op toonaangevende mode portals gebruikt als marketingtool.”

Info: 0182 – 343436/06 – 28765061, http://www.yourfavourites.nl/