TOP

Hoe gaat het met Armani Jeans?

Regelmatig neemt Textilia een merk onder de loep en vraagt: 'Hoe gaat het?' Ditmaal spreken we met Griselda Smit, salesmanager voor Armani Jeans bij Twill Importers, dat het merk al ruim 25 jaar vertegenwoordigt in Nederland.

Hoe gaat het met Armani Jeans in Nederland?

Sales manager Griselda Smit: “Fantastisch. Het geheel eigen beeld van Armani Jeans is al jaren het kenmerk waardoor omzetten blijven groeien. Een paar jaar geleden is de prijsstelling aangepast, waardoor de vanaf-prijs voor een jeans bij 100 euro ligt. Dat vinden mensen vaak verrassend laag. Door die commerciële  prijzen hebben we een sterke groei doorgemaakt. De prijzen lopen op tot 450 euro voor een exclusieve, met de hand bewerkte jeans.”

Hoeveel verkooppunten zijn er in Nederland?

“De dames- en herenlijn hebben er samen ruim 200. Wij werken met een vaste klantengroep die een totaalbeeld van de collectie in hun winkel aanbiedt. Liever 200 klanten die een totaalbeeld neerzetten, dan heel veel kleine klanten die maar een gedeelte van de collectie laten zien. We positioneren Armani Jeans tussen labels in het hogere segment , in winkels met een uitgebreid serviceconcept en goed personeel met productkennis. Armani Jeans heeft corners in De Bijenkorf, maar ligt ook bij boetieks en denimrelated winkels. Jeanswinkels kopen de prijstechnisch commerciële wassingen en de T-shirts met logo’s, dat spreekt een jongere doelgroep aan.”

Wie is de doelgroep?

“We richten ons op mannen en vrouwen die zich bewust willen onderscheiden zonder al te opzichtig te worden. Het is een label in het hogere segment, maar wel voor iedereen toegankelijk. Het label is herkenbaar door de adelaar die altijd op een verfijnde manier terug te vinden is op de kledingstukken. Daarnaast wordt Armani Jeans steeds meer door een jongere groep opgepakt. Je merkt dat zowel winkeliers als consumenten op zoek zijn naar stabiele merken.”

Wat staat er de komende tijd op de planning?

“Mede ingegeven door de huidige verschuivingen in de markt openen we steeds meer shop-in-shops en corners. Daarnaast worden er winkels geopend. In oktober opent een Armani Jeans winkel in Antwerpen. Een winkel in Nederland zit nog niet in de planning, maar we sluiten niet uit dat het gaat gebeuren. Verder willen we de detaillist zoveel mogelijk ondersteunen in deze moeilijke periode. Bijvoorbeeld door de slowmovers om te ruilen en de bestsellers aan te vullen uit voorraad.”