TOP

H&M’s Monki opent eerste filiaal in Duitsland

Monki opende afgelopen donderdag de eerste winkel in Duitsland. De Zweedse modeketen, waarvan de H&M Fashion Group een aandeel heeft, verkoopt hippe mode voor jonge vrouwen. Het assortiment bestaat uit kleding, lingerie schoenen en accessoires.

Het eerste filiaal buiten Scandinavië opende afgelopen donderdag in het Duitse Essen. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van 356 vierkante meter en een unieke, futuristische inrichting. De stijl van de kleding is een mix van Aziatische street style en Scandinavische minimalisme.

Expansie
“We hebben bewust voor Duitsland gekozen”, zegt verantwoordelijke voor Monki, Adam Friberg. “De Duitse markt is moeilijk, maar als hier succesvol kunnen zijn, dan lukt dat overal.” Maar niet alleen Duitsland staat op de verlanglijst van het modebedrijf. Op korte termijn worden meerdere winkels in Europese geopend. Of dat ook in Nederland is, kan een woordvoerder uit Zweden nog niet met zekerheid zeggen. In november opent Monki in ieder geval wel haar tweede winkel in Hamburg. Tot nu toe zijn er 24 winkels in Zweden en twee in Denemarken.

Monki behoort tot het modebedrijf Fabric Scandinavien, eigenaar van de ketens Monki (hippe streetwear voor jonge meiden) en Weekday (hippe, cleane look voor mannen en vrouwen) en het jeansmerk Cheap Monday. In 2008 nam H&M Fashion Group een belang in het modebedrijf.