TOP

H&M best presterende Europese retailmerk

H&M is het meest gewaardeerde Europese retailmerk en Wal Mart is dat voor de Verenigde Staten. Dat blijkt uit 'The Best Retail Brands' een lijst van best presterende merken in de retailsector die Interbrand samenstelde voor Europa en voor Amerika.

De top vijf van Europese retailmerken wordt aangevoerd door H&M met een waarde € 11 miljard), gevolgd door Carrefour met een waarde € 9 miljard), Ikea (nr. 3, merkwaarde € 7 miljard), Tesco (nr. 4, waarde € 5 miljard) en Zara (nr. 5, gewaardeerd op € 4 miljard).

De vijf grootste Amerikaanse retailmerken zijn Wal-Mart (nr. 1, gewaardeerd op 129 miljard dollar), Best Buy (nr. 2, waarde 21 miljard dollar), The Home Depot (nr. 3, merkwaarde 20 miljard dollar), Target (nr. 4, waarde 17 miljard dollar) en CVS/pharmacy (nr. 5, gewaardeerd op 12 miljard dollar).

Van de Europese moderetailers staat Zara op plaats 5 met 4,469 miljoen euro en M&S op 6 met 4,197 miljoen euro. Het Nederlandse C&A volgt op plaats 15 met 779 miljoen euro en Mango op plaats 17 met 747 miljoen euro.

In het complete rapport van Interbrand wordt uitgebreid ingegaan op de achtergronden en zijn de top-50 Amerikaanse en top-25 Europese retailmerken te vinden.

 -1_Interbrand_Best_Retail_2009.