TOP

Herstart Braez na faillissement

Het Nederlandse kledingmerk Braez maakt een herstart nadat het bedrijf begin dit jaar failliet werd verklaard. Blosh BV wordt de nieuwe distributeur.

Nadat het Nederlandse kledingmerk Braez op 7 maart 2014 door de rechtbank opnieuw failliet werd verklaard, was de toekomst van het bedrijf lange tijd onzeker. Maar er is toch nog licht in de duisternis. Rob Groenteman, eigenaar Blosh BV, en René van Huffel, creatief directeur van Braez, hebben namelijk de handen in een geslagen om het bedrijf weer nieuw leven in te blazen. Blosh BV wordt daarbij de nieuwe distributeur van het kledingmerk. Braez noemt het ‘gebrek aan management ervaring in combinatie met niet rendabele investeringen’ de oorzaak van het faillissement begin dit jaar maar daar moet Blosh BV verandering in brengen. Blosh BV laat via een persbericht weten: “René van Huffel beschikt over een ongekende creativiteit op het gebied van mode en Rob Groenteman heeft de nodige zakelijke kennis, ervaring en snapt de dynamiek van de  modesector. Met deze combinatie vullen zij elkaar perfect aan.” Met de samenwerking moet Van Huffel zich nu weer volledig kunnen concentreren op het ontwerpen van collecties.

Eerste faillissement
Braez werd in 1997 geleden opgericht door René van Huffel en Tony Cohen. Op het hoogtepunt had het merk 800 verkooppunten wereldwijd plus een aantal eigen winkels. In 2004 werd het bedrijf failliet verklaard. Van Huffel nam de merknaam mee, Cohen ging verder met het merk onder de naam TonyC. In 2007 maakte Van Huffel een comeback met Braez, met in eerste instantie alleen een dameslijn. In zomer 2013 werd een compacte mannencollectie gelanceerd.