TOP

Herpositionering Mexx Denim

Mexx gaat de jeanslijn herpositioneren en op de markt brengen onder de naam Mexx Denim. De nieuwe look van de jeanscollectie is vanaf de zomercollectie 2009 zichtbaar.

Voorheen bracht Mexx wel jeans, maar niet onder een aparte naam. Daar gaat vanaf komende zomer verandering in komen met Mexx Denim. Het merk heeft een speciaal team opgezet, met ontwerpers die afkomstig zijn uit het jeanssegment. Er is een breed aanbod modellen voor mannen, vrouwen en kinderen. De jeans hebben klinkende namen, zoals de Tease, Flirt, Charm, Kiss en Delight voor vrouwen en de Magnetic, Super, Dynamite, Easy en Splendid voor mannen. De modellen worden verkocht met T-shirts met de namen van het jeansmodel erop. Mexx Denim biedt een breed aanbod jeans, van slimfit of wijd met hoge taille tot vintage jaren zeventig. Dat alles voor een betaalbare prijs, want alle modellen kosten €69,95 in de winkel. Er zijn twee mannenmodellen van €79,95, dit zijn meteen de duurste. De jeans liggen vanaf februari 2009 in de winkels.

De nieuwe jeanscollectie is onderdeel van de reorganisatie van Mexx. Mexx moet werer een geliefd internationaal merk worden volgens moederbedrijf Liz Claiborn.