TOP

Hema trekt naar VS en Canada, nieuwe mannenmode-opleiding en Kim Kardashian geeft kledinglijn nieuwe naam


De HEMA gaat uitbreiden naar Canada en de Verenigde Staten als ‘HEMA Amsterdam’. Verder: komend schooljaar start MBO College Hilversum met een nieuwe mode-opleiding: Menswear Specialist Made-to-Measure, Decathlon opnieuw in de clinch met de provincie Zuid-Holland en Kim Kardashian luistert naar kritiek en verandert de naam van haar shapewearlijn.

HEMA gaat naar VS en Canada als ‘HEMA Amsterdam’

De HEMA gaat uitbreiden naar Canada en de Verenigde Staten als ‘HEMA Amsterdam’. Dat meldt NU.nl. In de VS gaat het bedrijf vanaf de zomer huishoudelijike artikelen verkopen via Walmart.com. In Canada opent HEMA via een lokale partner zelfstandige winkels en shop-in-shops via Walmart. “De uitbreiding naar Noord-Amerika is voor HEMA een historische stap, omdat onze oprichters Leo Meyer en Arthur Isaac bijna honderd jaar geleden daar voor het eerst kennismaakten met eenheidsprijzenwinkels”, zegt topman Tjeerd Jegen. De plannen zijn niet nieuw. Al in 2013 wilde toenmalige Hema-topma Ronald van Zetten winkels buiten Europa openen.

Decathlon opnieuw in de clinch met Zuid-Holland

Het ziet ernaar uit dat Decathlon in Zuid-Holland opnieuw een teleurstelling te verwerken krijgt. Dat schrijft Retailtrends. Al vijf jaar is de Franse retailer bezig om zijn ‘try and buy’-concept naar zowel het Schiedamse sportpark Harga te brengen als naar het Forepark. De provincie staat de bouw daarvan echter niet toe. De eerdere reden om de bouw af te wijzen is omdat het concept niet onderscheidend genoeg zou zijn. 

About You verwacht voor 2019 een handelsvolume 2,3 miljard euro

Online fashion retailer About You verwacht dit jaar zijn gross merchandising value (GMV, ook wel handelsvolume) te verhogen naar 2,3 miljard euro. Dat zei Tarek Muller, ceo van About You, op de NOAH19-conferentie, een congres voor bedrijven, start-ups en investeerders in de Europese digitale economie in Berlijn, zo schrijft Twinkle. About You hoopt in 2019 een netto-omzet te halen van 750 miljoen euro. De ceo vertelde verder in zijn presentatie dat het bedrijf dit jaar winst maakt in de DACH-regio.

MBO College Hilversum start nieuwe modeopleiding Menswear Specialist Made-to-Measure

Komend schooljaar start MBO College Hilversum met een nieuwe mode-opleiding: Menswear Specialist Made-to-Measure. De opleiding Menswear Specialist Made-to-Measure richt zich op mensen die mannenmode als passie hebben, communicatief vaardig zijn, ambitieus en verkoopgericht. “Belangrijk is dat ze het een uitdaging vinden om op het hoogste niveau klanten te adviseren bij de aanschaf van een maatpak”, aldus Mascha van Zijverden, opleidingsmanager Mode bij MBO College Hilversum. “Het is wat wij noemen een BBL-opleiding. Dit betekent dat onze studenten één dag in de week op school zitten en de andere vier dagen in de praktijk aan het werk zijn.”

Kim Kardashian luistert naar kritiek en verandert naam shapewearlijn

Socialite Kim Kardashian kreeg bakken kritiek over zich heen toen bekend werd dat ze haar nieuwe lijn corrigerend ondergoed de naam Kimono had meegegeven. Hoewel de realityster eerst nog aangaf achter het merk te staan, heeft ze toch besloten de naam van de collectie te veranderen, meldt de Telegraaf. Volgers haar volgers was de naam respectloos naar de traditionele Japanse mantel en zelfs de burgemeester van Kyoto mengde zich in de discussie. Hij vreesde ’dat er een verkeerd beeld ontstaat van de kimono omdat mevrouw Kardashian zo’n bekende influencer is’. Kim heeft maandag op Twitter laten weten tóch de naam te wijzigen.