TOP

Heineken en Kappa lanceren collectie, Oisterwijkse webshop onder vuur en G-Star opent in Utrecht

De Amerikaanse tak van Heineken lanceert een capsulecollectie met sportmerk Kappa. Verder: De Oisterwijkse webshop We Love Modemusthaves lapt de regels aan haar laars, consumenten besteden meer in Nederlandse webshops en G-Star opent een nieuw filiaal in Hoog Catharijne. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 26 juli.

Foto: Heineken X Kappa

Consumenten besteden meer in Nederlandse webshops

Uit cijfers van het CBS blijkt dat binnenlandse webwinkels in het eerste kwartaal van dit jaar 22 procent meer omzetgroei behaalden. Voor buitenlandse webshops in de Europese Unie (EU) ligt dit percentage op 15 procent.

Nederlandse ‘pure players’, bedrijven met alleen een webshop, boekten 19 procent meer omzet ten opzichte van vorig jaar, terwijl retailers met een omnichannel-aanpak 26 procent meer omzet behaalden.

 

Heineken USA lanceert capsulecollectie met Kappa

De Amerikaanse afdeling van het biermerk Heineken lanceert een collectie in samenwerking met Kappa USA. Voor het negende jaar organiseert Heineken #Heineken100, waarbij het biermerk samenwerkingen tot stand brengt met partners die niet voor de hand liggen. Dit jaar wordt het programma afgetrapt door een collectie samen met het Italiaanse sportmerk Kappa.

De zesdelige lijn moet volgens Heineken ‘het gesprek na afloop van het WK herdenken en voortzetten’.  De collectie bestaat uit twee sets witte kleding en een witte tas. Het zesde kledingstuk is niet te koop: een groen ‘Friends & Family’-longsleeve.

De collectie is vanaf donderdag 26 juli te koop in de Verenigde Staten. Prijzen variëren van 75 dollar voor de tas, tot 200 dollar voor het trainingspak.

 

Lee Jeans stelt Michael Kampe aan als creative director

Michael Kampe komt Lee Jeans versterken als creative director. Het jeansmerk laat in een persbericht weten trots te zijn met deze aanstelling van de Duitser: “Afgestudeerd met een onderscheiding aan The Royal Academy of Fine Arts in Antwerpen, brengt Kampe jaren aan denim-ervaring met zich mee uit vorige rollen bij merken als Diesel, Scotch & Soda en zijn meest recente ervaring bij Hugo Boss, waar hij aan het hoofd stond van verschillende denimcollecties.’

Michael Kampe zet de koers voort bij het 130-jarige jeansmerk: “Hij gaat door met de missie om consumenten een betaalbare premium denim ervaring te bieden.”

 

Eerste collectie Reebok en Victoria Beckham te koop

Victoria Beckham kondigde in november aan dat zij de nieuwe langetermijnontwerper van Reebok zou zijn. Afgelopen week onthulde ze haar eerste collectie voor het sportmerk, die geïnspireerd is op jaren 90-icoon Shaquille O’Neil.

De eerste kledinglijn van Victoria Beckham voor het sportmerk bevat streetwear-achtige T-shirts, sweatshirts met capuchon en sokken. Allemaal met een basis zwart-wit kleurenschema met af en toe een rood accent. Alle shirts en hoodies hebben bijna allemaal dezelfde afbeeldingen: het kenmerkende ‘dunkman’- logo, zijn achternaam en shirtnummer (34).

De collectie is vanaf 26 juli te koop op de websites van Beckham en Reebok.

 

 

Oisterwijkse webshop lapt regels aan laars

De Oisterwijkse webshop We Love Musthaves ligt flink onder vuur na slechte recensies van klanten en een publicatie van De Consumentenbond. Artikelen worden niet geleverd en klanten krijgen hun geld niet teruggestort, zo schrijft het Brabants Dagblad. De webshop krijgt op Facebook een gemiddelde recensie van 1,1 ster (van de vijf) en ook De Consumentenbond publiceerde eerder dit jaar een artikel waarin zij verschillende webshops op de proef stelde door een bestelling te plaatsen en deze binnen 14 dagen te retourneren. We Love Musthaves betaalde niets terug.

Op Facebook is er inmiddels ook een groep opgericht: ‘Gedupeerden We Love Musthaves’ dat gedupeerden van de webshop oproept om een melding te maken bij Autoriteit Consument en Markt (ACM), klacht.nl en aangifte te doen via de politie.

Het Brabants Dagblad nam ook contact op met eigenaar Melanie Karolewski. Zij geeft aan dat ‘er in zes jaar bedrijfsvoering wel eens een ontevreden klant te vinden is. De online wereld kan ook een valkuil zijn door de macht van de klant.’ Zo is niet altijd te controleren of recensies wel waar zijn. Op de vraag of de gedupeerden een punt hebben, gaf ze aan geen reactie te willen geven.

 

 

G-Star opent winkel in Hoog Catharijne

Op donderdag 26 juli opent G-Star Raw een nieuwe winkel in Hoog Catharijne, hartje Utrecht. De nieuwe winkel verwelkomt haar bezoekers met een 3D-denim muur, hoge ramen en een centrale denim bar. Onderdeel van de winkelervaring is de samenwerking met de bekroonde, lokale kunstenaar Sven den Hartogh. Exclusief voor deze gelegenheid heeft hij een kunstwerk op maat gemaakt dat in de etalage wordt tentoongesteld.

Donderdag 26 juli is de winkel geopend voor bezoekers. Er treedt een lokale DJ op en Beers & Barrels serveert op maat gemaakte hamburgers. De eerste dertig klanten ontvangen een gratis jeans bij een minimale besteding van €49,-