TOP

Groter distributiecentrum voor Wehkamp, eigen winkelapp voor LaDress en direct kleding kopen op Instagram

Wehkamp heeft het distributiecentrum in Zwolle uitgebreid, LaDress heeft een eigen winkelapp gelanceerd en mannenmodewinkel Wil Klaasen is failliet. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van maandag 25 maart.

Distributiecentrum Wehkamp in Zwolle uitgebreid

Het e-ecommerce distributiecentrum van Wehkamp is flink uitgebreid, zo meldt de Stentor. Het online warenhuis groeit in zowel orders als nieuwe klanten harder dan voorzien. En om aan die groei te kunnen voldoen is het centrum bijna een keer zo groot. Het is nu 110.000 vierkante meter groot, verdeeld over vijf verdiepingen. Het aantal opslaglocaties voor is van 450.000 naar 750.000. De bouw heeft ruim 40 miljoen euro gekost. In de nieuwe hal is ruim zes kilometer aan transportband aangelegd en 3,5 kilometer aan hanggoed rekken. Het centrum kan 200.00 bestellingen per dag verwerken.

LaDress lanceert eigen winkelapp

Het vrouwenmodemerk LaDress heeft een eigen winkelapp gelanceerd. Dat meldt Twinkle op zijn website. In de app kunnen klanten inspiratie opdoen en kleding kopen. Met de app staat het bedrijf directer in contact met de doelgroep en kan het zo klanten sneller op de hoogte brengen van de nieuwste collecties en aanbiedingen. LaDress zet in op groei, zo bleek begin dit jaar al toen oprichter Simone van Trojen aankondigde uit te willen breiden met fysieke verkooppunten. Dit jaar start het merk daarom met wholesale. Door het aantal fysieke verkooppunten uit te breiden, wil Van Trojen de groeidoelstelling van 65 procent kunnen halen. Het grootste deel van de omzet haalt het label uit de online verkopen, maar de fysieke winkels hebben volgens de ondernemer een aanjagend effect.

Mannenmodewinkel Wil Klaasen failliet

De Gelderlander meldt dat de mannenmodezaak Wil Klaasen in Doetinchem failliet is. Ook de vestiging in Arnhem is op de fles, die zaak is al dicht. Volgens curator liep de omzet van de winkel terug en heeft de lange, warme zomer ervoor gezorgd dat veel van de collectie niet is verkocht. Daarbij nam het klantenbestand af doordat er als gevolg van leegstand steeds minder consumenten in de straat kwamen waar de winkel is gevestigd. Of er een doorstart komt, zal de komende tijd blijken. Een concrete kandidaat is er volgens de curator nog niet.

Instagram lanceert directe koopknop

Gebruikers van Instagram in de Verenigde Staten kunnen vanaf deze week rechtstreeks producten kopen op Instagram. Dat meldt Retailtrends. Het social media platform introduceert een checkout-optie waardoor gebruikers niet meer hoeven worden doorgestuurd naar de webshop van een merk. Instagram geeft ook informatie over verzending en bezorging. De nieuwe tool wordt getest in de VS. Merken als Adidas, MAC, H&M, Nike en Michael Kors zijn er bij aangesloten. Het is nog niet bekend wanneer deze optie ook beschikbaar wordt voor Nederlandse Instagram-gebruikers.

Tommy Hilfiger zoekt sociale ondernemers voor zijn challenge

Voor het tweede jaar organiseert Tommy Hilfiger de zogeheten ‘Fashion Frontier Challenge’, een wereldwijd programma dat erop is gericht om ondernemers in startende en opschalingstrajecten te ondersteunen bij het ontwikkelen van oplossingen die inclusieve en positieve verandering in mode bevorderen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Geïnteresseerde bedrijven worden uitgenodigd om projectvoorstellen in te dienen die gericht zijn op inclusieve mode. Dat kan tot en met 12 mei 2019. Uiteindelijk worden er zes finalisten geselecteerd. Deze gaan aan de slag met hun project met steun van een team experts op de campus van de toekomst in Amsterdam. Ze zullen hun definitieve concepten presenteren op het wereldwijde Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge Final Event in het voorjaar van 2020. Er worden dan twee winnaars gekozen. Die ontvangen €150.000 voor hun project, inclusief een jaar mentorschap.

Tommy Hilfiger HERO_IMAGE_03202019 credit business wire

Foto: business wire