TOP

Grosso Moda herlanceert Baldessarini

Baldessarini is terug op de Nederlandse markt. Het luxe mannenmodemerk, dat ooit in opdracht van Hugo Boss werd opgericht, is nu in handen van Grosso Moda International Fashion Branding.

De Baldessarini collectie werd drie jaar geleden losgekoppeld van Hugo Boss. De daarop volgende eigenaar en investeerder, Ahlers AG, heeft het merk verder uitgebouwd met een volwaardige accessoire- en schoenencollectie en een tweede, Baldessarini Black, lijn. Deze is jonger, modischer van uitstraling waardoor het een bredere doelgroep kan bereiken. Het merk wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Marco Jansen en Jelle Lispet. 

Marco Jansen, van de nieuw opgerichte BV Grosso Moda International Fashion Branding legt uit: “Met deze nieuwe lijn kunnen we naast de luxe winkels ook de herenmodezaken benaderen. En niet onbelangrijk: de concurrentie met andere merken in dit segment aangaan.”

Over de plannen met het label is Jansen duidelijk: “Het merk wordt opnieuw gepositioneerd, waarbij de Baldessarini Black lijn een belangrijke rol speelt.” Ook wordt druk gezocht naar een geschikt winkelpand. “We zullen beslist in Amsterdam gaan openen.”

Lees meer over het merk in Textilia