TOP

Gratis advies voor modewinkels

Branche Bureau Mode biedt 400 mode- en sportwinkels dit jaar een gratis advies op het gebied van personeel, financiën, inkoop, marketing of ICT. Doel van dit zogenaamde Adviesvoucher is het verder professionaliseren van de detailhandel.

Binnen het Adviesvoucher-project kunnen 400 zelfstandig ondernemers in de mode en sport profiteren van advies van maximaal 1500 euro (staat voor 15 uur coaching en begeleiding). Het advies moet bijdragen aan het verbeteren van het rendement van het bedrijf en kan bestaan uit personeelsadvies, bedrijfsadvies of advies op het gebied van inkoop, marketing, communicatie of ICT. Branche Bureau Mode werkt hiervoor met adviseurs van o.a. CBW-Mitex, Euretco en Intres.

Wie het eerst komt…

Het advies is alleen voor ondernemers in het MKB (maximaal 250 medewerkers) die premie betalen aan het Sociaal Fonds. Ze hoeven geen lid te zijn van een ondernemersvereniging of inkooporganisatie. Er zijn 400 vouchers voor advies naar keuze te vergeven en er wordt gewerkt via het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Ondernemers kunnen zich tot uiterlijk 1 september 2012 aanmelden op de website van Branche Bureau Mode en alle projecten dienen 31 december 2012 te zijn afgesloten.

Enthousiast 

CBW-Mitex laat weten al ruim 80 ondernemers enthousiast te hebben gekregen om mee te doen met het project. De ondernemersorganisatie streeft ernaar dat tweehonderd van haar leden aan dit adviestraject mee doet.

Nieuwe koers

Branche Bureau Mode heeft het project opgezet om de mode- en sportdetailhandel verder te professionaliseren. Dorien Krassenberg, directeur van Branche Bureau Mode: “Zeker in deze tijd zullen ondernemers behoefte hebben aan advies. Omzetten staan vaak onder druk, men moet snijden in kosten en ontwikkelingen gaan zo snel dat bijblijven een flinke uitdaging is. Goed advies kan dan bijdragen aan bijvoorbeeld een andere aanpak of nieuwe, frisse koers die het bedrijf weer op de rit zet. Belangrijke factor binnen het advies is het personeel. Dat zal hier ook van moeten profiteren. Want medewerkers die gemotiveerd zijn en beter gaan presteren, zorgen voor meer omzet en klantenbinding.”