TOP

Go-Britain sluit twee vestigingen *

Streetwearketen Go-Britain heeft faillissement aangevraagd voor twee van de elf filialen. Britain Group Nederland richt zijn pijlen dit voorjaar op verdere uitrol van het tweede concept, Rib.Ey.Steak.

Go-Britain heeft door tegenvallende omzetten het faillissement aangevraagd voor de vestigingen in Doetinchem en Heerlen. Eigenaar Dick Admiraal laat in RetailNews weten ‘het bruine stuk uit de appel te hebben gesneden.’ Marketing & communicatiemanager Philipp Rijs verduidelijkt aan Textilia: “We zijn de afgelopen jaren een nieuwe weg ingeslagen en kijken scherp naar wat werkt en wat niet. In deze snel veranderende tijden kun je niet anders.”

Rib.Ey.Steak

Zo breidt Britain Group Nederland dit voorjaar het jonge concept Rib.Ey.Steak, uit. Voeg jaar werd de formule in Rotterdam gelanceerd als The Butcher Boy, maar na bezwaar van het Nederlandse jeansrelated merk Butcher of Blue is de naam veranderd. Op 25 februari opent de tweede vestiging in Tilburg en ook Enschede staat op de planning. Rijs: “De eerste winkel in Rotterdam heeft een mooie start gemaakt en nieuw publiek opgeleverd. Maar ook daar blijven we optimaliseren. Zo worden schoenen meer uitgelicht, iets wat we zullen doorvoeren in de nieuwe winkels.”

Duidelijke link

Bij de nieuw te openen Rib.Ey.Steak-zaak wordt een duidelijke link gelegd met Go-Britain. Dit zal onder meer te zien zijn op de pui. “Go-Britain is een sterke merknaam en heeft een goed presterende webshop”, legt Rijs uit. “Daarom lijkt het ons goed beide concepten meer met elkaar te verbinden.”